«سرای تجربه» با هدف جلب مشارکت و خدمت رسانی به سالمندان در محله ارامنه راه اندازی می شود.

سالمندان

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: سالمندی دوره خاصی از زندگی محسوب می‌شود. سالمندان نیازهای جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی خاصی دارند که توجه به آنها زمینه زندگی شاد را برایشان فراهم می‌کند. در سالهای اخیر، غفلت از سالمندان، آن‌ها را در خانه محبوس کرده و به انزوا کشیده است. با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در کشور، متولیان فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از منزوی شدن این قشر، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و حتی ورزشی  را  پیش بینی کرده‌اند.
«سرای تجربه» با هدف ارائه خدمات ویژه به سالمندان در محله ارامنه منطقه ۷ راه اندازی می شود. به گفته «فائزه دولتی»، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۷، محله ارامنه نزدیک به ۴۱۹۱ نفر، جمعیت ۶۰ تا ۶۵ سال دارد: «با توجه به این حجم از جمعیت سالمندی، سرای تجربه به صورت پایلوت در محله ارامنه راه اندازی خواهد شد. جلب مشارکت جهاندیدگان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هدف مهم سرای تجربه است. دولتی با اشاره به این هدف می گوید: «باید قبول کنیم سالمندان بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و برای ساختن جامعه شاد و پویا نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه برای این قشر هستیم.»

فائزه دولتی/ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه7


در سرای تجربه، سالمندان علاوه بر بهره مندی از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی، می‌توانند در برگزاری دوره‌ها مشارکت کنند و تجربیاتشان را در اختیار سایر سالمندان قرار دهند. 
دولتی می‌گوید: «راه اندازی سرای تجربه، فرصتی است برای حضور سالمندان در اجتماع. آن‌ها با حضور در این سرا می‌توانند داشته‌ها و تخصص‌هایشان را با سایر سالمندان به اشتراک بگذارند. سالمندان با این کار حس مفید بودن می‌کنند و از دوره سالمندی لذت می‌برند. راه اندازی این سرا کمک می کند سالمندان شاد باشند و زندگی شاد را تجربه کنند.»به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۷، دوره‌های آموزشی در سرای تجربه، براساس نیاز سالمندان برگزار می‌شود.
   «اعظم حسینی»، بانوی۶۰ ساله با ابراز رضایت از راه اندازی سرای تجربه می‌گوید: «سالمندان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سهم کمی دارند و با توجه به شرایط جسمی نمی‌توانستیم در آنها شرکت کنیم. راه اندازی این مرکز فرهنگی مانند نور امیدی است که حس زنده بودن و زندگی کردن را در سالمندان افزایش می‌دهد.»
   «رمضان امیدوار»، ساکن محله ارامنه درباره راه اندازی سرای تجربه می‌گوید: «سالمندان تجربیات با ارزشی دارند که برای جوانان بسیار مفید است. حتی این تجربه‌ها می‌تواند مورد استفاده سایر سالمندان قرار گیرد. سرای تجربه فرصتی است برای تبادل تجربه‌ها و بهره مندی از فرصت‌های زندگی.»
 

کد خبر 480291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha