وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نشر خبر کذب حمایت مالی برای بازسازی مدارس سوری، نشان ناراحتی دشمنان از همکاری‌ منطقه‌ای ایران است.

محسن حاجی‌میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مذاکرات ۲ روزه‌ در سوریه حول تبادل دانش درباره کتب درسی، مهارت‌آموزی و نوسازی مدارس بود.

وی ادامه داد: نشر خبر کذب حمایت مالی برای بازسازی مدارس سوری، نشان ناراحتی دشمنان از همکاری‌ منطقه‌ای ایران است. البته حتما راه را برای سرمایه‌گذاران ایرانی در بازسازی مدارس و خدمات آموزشی باز می‌کنیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: توضیح برای کسانی که در جستجوی حقیقت هستند و اما کسانی که آگاهانه دروغ‌پردازی می‌کنند از توسعه همکاری‌ها بین ایران و کشورهای منطقه به ویژه در زمینه آموزش و فرهنگ بیم داشته و آن را مخل سیاست‌های تروریستی خود می‌دانند.

چند روز پیش یک روزنامه سوری به نقل از وزیر آموزش سوریه عنوان کرد که وزیر آموزش و پرورش ایران در سفر دو روزه خود به سوریه، بازسازی ۲۵۰ مدرسه را با هزینه مالی بیش از ۱۲ میلیارد لیره برعهده گرفته است.

این ماجرا موجب شد که علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، انتشار اخباری مبنی بر وعده وزارت آموزش و پرورش ایران برای بازسازی ۲۵۰ مدرسه در سوریه را تکذیب کند؛ وی گفت: وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر دو روزه به سوریه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته هیچ قولی برای احداث مدرسه نداده و صحبتی هم درباره ساخت و ساز مدارس مطرح نشد، چه برسد به اینکه عدد و رقمی هم اعلام شود؛ در این سفر برای تبادل دانش و تجربه پیرامون بازسازی مدارس سوریه اعلام آمادگی کرده بودیم.

وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خودش در توئیتر درباره این سفر نوشته بود: «امروز در دمشق با همتای سوری‌ام دیدار داشتم. در چند سال درگیری در سوریه حدود ۱۰ هزار مدرسه تخریب شده با توجه به تجربه کشورمان در زمینه بازسازی و تجهیز واحدهای آموزشی در جنگ تحمیلی، به آقای عماد موفق الغرب گفتم آماده انتقال تجربه و دانش فنی‌مان برای بازسازی مدارس سوریه هستیم».

کد خبر 480286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    ما رو بدبخت کردن و آموزش و پرورش این مملکت رو به گند کشیدن
  • مرتضی دهکردپور IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    واقعا شماها چه رویی دارید؟؟؟!!! توی سیستان و خوزستان و و و هنوز مدارس کپری داریم،