مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از معرفی ۳۴ شهردار و دهیار در حوزه مدیریت‌پسماند و دفن غیراصولی زباله‌ها به دادگاه در طول سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت یک‌هزار و ۳۰۰ مورد پایش از مراکز پسماند و دفن زباله در استان انجام شد، که به ۱۵۰ شهردار و دهیار اخطار کتبی داده شد.  

پسماند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام احمدی،  مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری شنبه ۵ بهمن در گفت و گو با خبرنگاران، به آغاز اجرای طرح جمع‌آوری پسماندهای شهری توسط بخش خصوصی در مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

وی گفت: وضعیت جغرافیایی استان بیشتر کوهستانی و یا در مسیر رودخانه‌ها و چشمه‌ها قرار دارد، که سوزاندن زباله در محل دفن و نبود طرح جامع پسماند و اجرا نشدن طرح تفکیک از مبدا در سطح استان از مهمترین مشکلات در زمینه پسماند در استان است.  

احمدی اظهار کرد: تهیه طرح جمع‌آوری و مدیریت پسماند صنعتی از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۷۲۵ تن و سالانه بیش از ۲۶۴ هزار و ۳۶۸ تن زباله خانگی در استان تولید می‌شود.  

احمدی، میزان تولید زباله در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را روزانه ۴ هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بی‌خطرسازی و تفکیک زباله در بیمارستان‌های استان از سال ۸۴ تاکنون انجام می‌شود.  

استان چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار وبه۸۴۴ هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴هکتار است.  

هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.  

کد خبر 480270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha