دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان اواخر هفته جاری به اسپانیا و نروژ می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت باران در سفر سید محمد خاتمی به نروژ وی به عنوان رییس موسسه‌ بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدنها در میزگردی که موسسه گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدنها و مرکز صلح و حقوق بشر اسلو شرکت می کند.

در میزگرد یاد شده که سیاست و مذهب محور اصلی آن را تشکیل می‌دهد نقش مذهب و دولت در جهان اسلام و جهان غرب، نگاهی مقایسه‌ای در وضعیت سکولاریسم در جهان اسلام و غرب، به همراه نگاهی به تنوع‌های فرهنگی و مذهبی جهان مورد بررسی قرار می گیرد.

محکوم کردن اهانت‌‌های اخیر به ساحت اسلام و پیامبر عظیم الشان آن و اصولا‌ هر نوع توهین به ساحت ادیان و تاکید بر اینکه تجربه سکولاریسم غرب در جهان اسلام قابل تکرار نیست و به دیکتاتوری می‌انجامد، از مواردی است که انتظار می‌رود طرفین این میزگرد در زمینه ‌آن به اتفاق نظر برسند.

خاتمی همچنین در راستای بسط ایده جهانی خود در گفت وگوی فرهنگ‌ها و تمدنها به دعوت فدریکو مایور، مدیر کل سابق یونسکو که در حال حاضر دبیر کلی بنیاد فرهنگ و صلح را برعهده دارد سفری یک روزه به اسپانیا دارد تا در نشستی که به همت مدیر کل سابق یونسکو در این کشور برگزار می‌شود شرکت و در آن سخنرانی کند.

کد خبر 48027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز