فرماندار زنجان گفت: مواد مخدر در عصر کنونی به یک موضوع فنی و پیچیده تبدیل شده است و با روش‌های سنتی نمی‌توان با این پدیده مقابله کرد.  

معتاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا عسگری،  شنبه ۵ بهمن در جمع شماری از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان زنجان افزود: جامعه جوان تربیت و شیوه تفکری متفاوت با نسل پیشین خود را دارد و باید علم و رفتار کارشناسی و راهبردهای مبارزه با مواد مخدر به روز شود.  

وی بهره‌گیری هنرمندانه از ظرفیت دانشگاهی به ویژه انجمن‌های زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مبارزه بامواد مخدر را ضروری خواند و گفت: اقدامات فرهنگی و هنری همچون تئاترهای خیابانی می‌تواند به عنوان ابزاری برای شناساندن اثرات سوء مواد مخدر در جامعه و کاهش معضلات اجتماعی باشد.  

عسگری اظهار کرد: هنر اثرگذارترین زبان بیان دردهای اجتماعی و آگاهی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر برای جامعه به ویژه قشر جوان و در معرض آسیب است.  

فرماندار زنجان یبان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند از انحراف جوانان به دامن اعتیاد جلوگیری کند،  فیلم کوتاه، کاریکاتور، انیمیشن، شعر و داستان، تئاتر، نمایش و موسیقی ظرفیت مناسبی برای انتقال پیامدهای زیانبار و مخرب اعتیاد است و سبب بازدارندگی جوانان از ارتکاب جرم می‌شود.  

فرماندار زنجان کاهش میزان مصرف مواد مخدر در سال آتی را مهمترین خروجی جلسات شورای مبارزه برمواد مخدر خواند و افزود: اگر شواهد غیر از این را نشان دهد باید تصمیمات و اقدامات مورد واکاوی قرارگیرد و مشخص شود در کدام حوزه‌ها نیازمند فعالیت جدی تر هستیم تابا راهکارهای اثرگذار به نتایح مورد نظر دست یابیم.  

وی تاکید کرد: رسیدن به سیستم مبارزه‌ای پویا، خلاق و به روز در گرو آموزش کارشناسان در سطوح مختلف است و یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از اعتیاد اولویت قرار دادن امر آموزش است که اگر توسعه نیابد پاسخگوی نیاز مردم نخواهیم بود.  

فرماندار زنجان افزود: این کارگاه‌ها به شناخت بهتر کارشناسان از حوزه فعالیت خطیر خود کمک می‌کند و قطعا شاهد تغییر نگاه و نگرش در کارشناسان این حوزه خواهیم بود.  

وی بر نظارت جدی بر روند کارهای پژوهشی، حمایت از همایش‌های تخصصی، تهیه چشم‌انداز پژوهشی در استان‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد بانک اطلاعاتی در پژوهش‌های این عرصه تاکید کرد.  

فرماندار زنجان در پایان ضمن قدردانی از جدیت و تلاش بی‌وقفه، اعضای این شورا برای تحقق رسالت شورای مبارزه با مواد مخدر از تمامی مسئولان این حوزه خواست تا پایان سال گزارش تحلیلی و آماری کاملی از اقدامات سال جاری نسبت به اقدامات سال‌های گذشته ارائه کنند.  

کد خبر 480248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha