مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و کولاک راه دسترسی ۱۰۲ روستای استان را بسته که تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.  

راهداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۸ روستای سلماس، ۲۵ روستای مهاباد، ۱۰ روستای ارومیه، ۲ روستا در پیرانشهر، هفت روستا در خوی و ۳۰ روستا در چالدران قرار دارد.  

وی اظهار داشت: این روستاها بیشتر در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند و تلاش راهداران مستقر در ۶۸ راهدارخانه‌ ثابت و سیاربرای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.  

شکری اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.  

وی اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.  

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.  

کد خبر 480230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha