دو مرد که یکی از نقاشی‌های هنرمند مشهور کلیمت را به سرقت برده بودند به دزدی خود اعتراف کردند.

پرتره زن اثر كليمت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پرتره یک بانو که در  سال ۱۹۹۷ در یکی از گالری‌های هنری ایتالیا مفقود شد در همان گالری مخفی شده بود. دو مردی که تابلوی نقاشی پرتره گوستاو کلیمت، نقاش نمادگرای اتریشی را از یک گالری در ایتالیا به سرقت برده بودند اعتراف کردند. آنها بعد از پیچ و خم‌هایی عجیب این اثر را به گالری بازگرداندند.

متخصصان اصالت این تابلو را که در دیوار گالری هنرهای مدرن ریکی آدی پنهان شده بود تایید کرده‌اند. این تابلو ۲۳ سال قبل در همین گالری مفقود شد. بعد از اعتراف دو مرد سارق به یک روزنامه محلی، پلیس ساعت‌ها به بازجویی آنها پرداخت زیرا معتقد بود این دو نفر عضوی از یک باند سرقت آثار هنری هستند.  

ماجرا از اینجا آغاز شد که ماموران موزه به پاکسازی یک پیچک از دیوار داخلی گالری مشغول شدند. آنها به یک صفحه فلزی برخورد کردند که در حفره پشت آن کیفی حاوی این تابلو پیدا شد. با انتشار این خبر یکی از دزدان نامه‌ای به دفتر روزنامه محلی نوشت و به این کار اعتراف کرد.

در آن نامه نوشته شده بود که این تابلو در سال ۱۹۹۷ ارزشی برابر با ۶۰ میلیون یورو داشته است و آن دو این تابلو را به عنوان هدیه‌ای به شهر خود بازگرداندند! وکیل این پرونده به گاردین گفت دزدان این نقاشی چهار سال قبل این اثر را در دیوار موزه پنهان کرده‌اند و سه سال قبل به این اقدام خود اعتراف کردند ولی در آن زمان کسی اعتراف آنها را باور نکرده بود.

پلیس معتقد است دزدان با کمک قلاب ماهیگیری تابلو را از محل چراغ سقف موزه خارج کرده و تابلوی آن را شکسته‌اند. آنها می‌توانستند این تابلو را بفروشند یا آن را آتش بزنند و هیچ وقت برای اینکار به زندان نمی‌افتاند اما آنها تابلو را به موزه بازگردادند و به دزدی خود اعتراف کردند! اقدامی که انگیزه آن مشخص نیست.

تابلوی پرتره یک بانو دومین اثر مورد اقبال کلکسیون داران بعد از نقاشی ولادت اثر کاراواجو است که در سال ۱۹۶۹ از یک گالری در پالرموی ایتالیا به سرقت رفت؛ سرقتی که به عنوان یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هنر محسوب می‌شود.

کد خبر 479932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha