مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از توزیع ۳۰ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان برای اجرای طرح زمستانی راهداری خبر داد.

برف روبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ندیمی افزود: امسال ۵ هزار تن نمک و ۲۵ هزار تن شن در ۴۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.  

وی گفت: با توجه به اینکه هیچ‌گونه تغییری در طول محور و جاده‌های ارتباطی در چند سال گذشته وجود نداشته، اما میزان خرید نمک و شن افزایش چشمگیر داشته است.  

ندیمی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که رانندگان به جای استفاده از تجهیزات زمستانی از جمله لاستیک مناسب، زنجیر چرخ و استفاده از چراغ مه‌شکن در مواقع بارش، توقع دارند جاده‌ها در طول زمان بارش بدون برف باشد، در حالی که خودروهای برف‌روب مشغول کار هستند، اما بلافاصله برف روی جاده‌ها می‌نشیند و نمی‌توان جلوی بارش را گرفت.  

وی بیان کرد: در هنگام بارش برف هر ۳۰ کیلومتر محور ارتباطی زیر پوشش یک ماشین برف‌روب قرار دارد و رانندگان باید با تجهیزات رانندگی مناسب در محورها حرکت کنند.  

ندیمی اظهار کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ آبرود در طول محورهای مواصلاتی و مسیرهای ارتباطی وجود دارد که با استفاده از این میزان نمک سالانه ۵ درصد به این آبرودها آسیب وارد می‌شود.  

وی گفت: براساس برآورد انجام شده سالانه ۳۰۰ آبرود در استان از بین می‌رود که تا ۲ دهه آینده همه این آبرودها تخریب خواهد شد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: توسعه راه‌های به بزرگراه و آزاد راه از خواسته‌های مهم مردم و رانندگان است، اما استفاده از این ظرفیت و رعایت سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی نیاز به فرهنگسازی دارد.  

وی از رانندگان خواست با رعایت حوصله در رانندگی، از تجهیزات مناسب و زنجیر چرخ در زمان بارندگی استفاده کنند.  

در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۳هزار و ۷۳۲ کیلومتر جاده و محور مواصلاتی وجود دارد.  

بارش برف در زمستان گاهی در ارتفاعات و گردنه‌ها تا بالای یک‌متر نیز می‌رسد.

کد خبر 479923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha