چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: تعداد گردشگران این شهرستان امسال ۱۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.  

خلخال

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، عادل خلیلی،  سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال در استان اردبیل افزود: امسال یک میلیون و ۳۶۰ هزار گردشگر، میهمان و مسافر به این شهرستان سفر و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی منطقه بازدید کرده‌اند.  

وی از افزایش زمان ماندگاری گردشگران خلخال در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: ۱۶۰ هزار نفر از گردشگران این شهرستان در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، میهمانپذیرها، مراکز اقامتی و گردشگری رسمی، خانه مسافرها، مراکز بوم‌گردی و اقامتگاه‌های دیگر اقامت کردند که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

خلیلی به در حال اجرا بودن چند پروژه و طرح گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمان ماندگاری مسافران و گردشگران خلخال به دو برابر افزایش خواهد یافت.  

وی گفت: در سال‌های اخیر با توسعه طرح‌های تبلیغاتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری خلخال این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مورد هدف گردشگران تبدیل شده و افزایش آمار گردشگران و ماندگاری گردشگران در سال جاری حاکی از دستیابی به اهداف توسعه گردشگری این شهرستان در سال‌های اخیر است.  

خلیلی ارتقای سطح زیرساخت‌های گردشگری از جمله راه‌های ارتباطی، معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه از طریق تبلیغات رسانه‌ای و مجازی و افزایش امکانات رفاهی و اقامتی گردشگری را از جمله عوامل افزایش میزان گردشگران و آمار اقامت در این شهرستان ذکر کرد.  

وی از بازرسی ۷۵۰ مورد اماکن اقامتی و خدمات گردشگری خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی طرح ویژه نظارت بر اماکن گردشگری این شهرستان از ۲۰ اسفند ماه امسال تا ۲۰ فروردین سال آینده اجرا می‌شود.  

تفرجگاه اندبیل، چشمه‌های ازناو و اندبیل، آبشارها، غارهای یخگان، قله‌های آق داغ و عجم، قلعه خشتی گیلوان، کاروانسرای چنارلق، کاروانسرای شاه عباسی، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان خلخال است که همواره مورد توجه گردشگران این منطقه است.  

کد خبر 479918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha