بودجه سال ۹۹ شهرداری یزد دوم بهمن ۹۸ در جلسه علنی تقدیم شورای شهر یزد شد و این بودجه با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸، هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان پیشنهاد شد.

بودجه ۹۹ شهرداری یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، شهردار یزد، در جلسه علنی شورای شهر یزد گفت:  بودجه شهرداری در زمان قانونی خود یعنی ۲۹ دی‌ماه به شورا ارسال شد اما تقدیم آن به نخستین جلسه علنی شورا موکول شد، برای تدوین بودجه ۹۹ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار کارشناسی انجام شد.

جمال‌الدین عزیزی افزود: ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو از سویی قدردانی از مردم دیار بادگیرها و از سوی دیگر برجسته کردن فرهنگ و اصالت ایرانیان را به دنبال داشت و حفاظت از این میراث وظیفه‌ای همگانی است.

وی عنوان کرد: با توجه به رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی که در ۳ سال اخیر در یزد رقم خورده از جمله پایتخت کتاب ایران، شهر خلاق، شهر پایدار، شهر هوشمند و …  بودجه سال ۹۹ با نگاهی به این رویدادهای مهم تدوین شد.

عزیزی تاکید کرد: تلاش ما تبدیل شدن یزد به شهری امن، راحت و دسترسی پذیر برای زندگی شهروندان و شهری ایمن برای گردشگران است و به لطف الهی شهر میراث جهانی، مسیر توسعه و پیشرفت را در این محور طی می‌کند.

وی گفت: در زمینه راهبردهای اساسی بودجه پیشنهادی سال ۹۹، بهره‌گیری از ظرفیت‌های حاصل از جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور شهر و تأمین هزینه‌ها به منظور افزایش حس تعلق شهروندان به شهر و برون‌سپاری پروژه‌های عمرانی برخی از این راهبردهاست.

شهرداری یزد با اشاره به اولویت‌های بودجه پیشنهادیافزود: تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر پروژه‌های کلان با رویکرد ارتقا کیفیت فضای شهر و افزایش تعاملات اجتماعی از مهمترین اولویت‌های بودجه ۹۹ است.

عزیزی اظهار کرد: با علم اینکه برای تدوین بودجه ۹۹ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار کارشناسی انجام شده است، بودجه مصوب ۹۸، حدود ۹۱۸ میلیارد تومان بود که در بودجه پیشنهادی سال ۹۹ این رقم با ۲۵ درصد افزایش به هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: بر اساس بودجه پیشنهادی، درآمدهای عمومی و اختصاصی افزایش ۲۵ درصدی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌های افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

عزیزی در مورد هزینه‌های جاری بودجه پیشنهادی نیز عنوان کرد: در این بخش افزایش ۹.۴ درصدی رقم خورده و هزینه‌های عمرانی افزایش ۴۹.۷ درصدی داشته و از ۴۸۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸ به ۷۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما در بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز ۶۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود.

شهردار یزد بیان کرد: بودجه سال ۹۹ ممکن است کمی بلندپروازانه به نظر برسد اما با اراده و همتی که در مناطق و معاونت‌های شهرداری وجود دارد، همه هم‌قسم شدند که اعداد بودجه سال ۹۹ را به صورت واقعی محقق کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم تلاش و کوشش شهرداری یزد بتواند با تحقق بودجه پیشنهادی، شهری ایمن، زیبا، با امکانات در دسترس و همراه با نشاط اجتماعی را برای شهروندان و گردشگران را به ارمغان بیاورد.

کد خبر 479864
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha