وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مباحث غیرکارشناسی مطرح شده درباره علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراین در فضای مجازی، منجر به ایجاد فضای بی‌اعتمادی می‌شود.

منصور غلامی هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور غلامی درباره بیانیه یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و طرح فرضیه حمله سایبری به پدافند هوایی ایران، اظهار داشت: بعد از انتشار این بیانیه، موضوع را از دانشگاه تهران پیگیری کردم که اعلام کردند یکی از اعضای هیأت علمی این موضوع را مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه تهران خود را منتشرکننده این بیانیه نمی‌داند و موضوع را همچنان در دست بررسی دارد؛ اگر دلایل مستدل وجود داشته باشند، این دانشگاه نظر خود را اعلام می‌کند.

وزیر علوم درباره مباحثی که این روزها از سوی عده‌ای درباره علت اصلی سقوط هواپیما مطرح می‌شود، گفت: بحث‌های مختلفی مطرح می‌شود که از یک سو برای بررسی علت حادثه مفید است اما از سوی دیگر، اگر این موضوعات از فضای کارشناسی خارج شده و دست افراد عامی بیافتد، منتهی به بی‌اعتمادی می‌شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد اما حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند. در این هواپیما بیش از ۵۰ دانش آموخته دانشگاه‌های ایران حضور داشتند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از ۷۲ ساعت در روز شنبه ۲۱ دی ماه اعلام کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

هفته گذشته، کاظم فولادی مسوول آزمایشگاه پژوهشی سایبرنتیک دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای بر روی سربرگ دانشگاه تهران اعلام کرد: اگر فرضیه حمله سایبری آمریکا به پدافند هوایی ایران تایید شود که با اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه‌ پدافند موشکی ایران سبب سقوط تأسف‌بار این هواپیما شده است، آمریکا مقصر اصلی این فاجعه انسانی خواهد بود.

دانشگاه تهران یک روز بعد از انتشار این بیانیه با صدور جوابیه‌ای اعلام کرد که این یک فرضیه ارائه شده توسط یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه است و مراحل بررسی و تایید را سپری می‌کند.

کد خبر 479856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha