چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسید که عمده نیت این وقف‌ها در زمینه نیازهای روز جامعه است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل مختاری گفت: شهرستان سربیشه با ۱۴ وقف در رتبه نخست وقف‌های ابتدای امسال تاکنون قرار دارد.

وی گفت: وقف‌های جدید در زمینه‌های مذهبی و اجتماعی بوده که پیش از ثبت، مشاوران وقف نسبت به هدایت نیات به سوی نیازهای روز جامعه با واقفان گفت‌وگو می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی اطعام و خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که محل هزینه کرد آن نیت واقفان و کمک‌های مردمی است.

وی  ادامه داد: ۹۶ هزار و ۴۶۰ زائر پاکستانی هنگام سفر اربعین امسال در ۵ موکب خراسان جنوبی پذیرایی شدند  که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه اطعام این زائران بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اجرای طرح پیوند آسمانی برای زوج‌های جوان را دیگر برنامه فرهنگی در راستای اجرای نیات واقفان برشمرد و گفت: از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیرین نیز ۱۶۹ نفر بهره‌مند شدند که جشن پیوند آسمانی آنها در جوار امامزادگان برگزار شده‌ است.

مختاری افزود: برای رسیدگی به دانش‌آموزان محروم نیز طرح مهر تحصیلی پیش بینی شده که امسال ۲۵۹ نفر با کمک نیت خیر واقفان و خیرین از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی گفت: طرح آزادی زندانیان غیر عمد نیز از جمله طرح‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی است که با بهره‌گیری از ظرفیت وقف ۱۰ نفر تاکنون از بند زندان رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 479833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha