علیرضا فاطمیان‌پور از احیا و بهره‌برداری کتابخانه‌های مشارکتی خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما این بوده که بتوانیم کتابخانه‌های مشارکتی با مردم ایجاد کنیم و احتمالا به زودی یکی یا دو کتابخانه مشارکتی بهره‌برداری می‌شود.

كتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، درباره امکان افزایش و توسعه کتابخانه‌های تهران گفت: ما در مجموع ۱۱۰ کتابخانه در تهران تحت پوشش داریم که با توجه محدودیت‌ها، مخصوصا وضعیت مالی سازمان، امکان افزایش تعداد و توسعه این فضاها وجود ندارد؛ منتهی هدف‌گذاری ما این بوده که بتوانیم کتابخانه‌های مشارکتی با مردم ایجاد کنیم.
 
او ادامه داد: برای نیل به این هدف به چند کتابخانه مراجعه کردیم؛ کتابخانه‌هایی که فعالیتی ندارند و تقریبا استفاده نمی‌شوند. ما به مسئولان این کتابخانه‌ها پیشنهاد همکاری داده‌ایم که پیشنهادات در دست بررسی است و احتمال دارد در آینده نزدیک یکی یا دو کتابخانه مشارکتی هم با با کمک سازمان احیا و قابل بهره‌برداری شود.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به کمبود منابع کتابخانه‌های تحت پوشش این سازمان، عنوان کرد: متاسفانه سال‌ها است که کمبود منابع باعث شده مخازن کتابخانه‌های ما از حد مطلوب فاصله بگیرد. البته با شورای اسلامی شهر تهران صحبت‌هایی شده و دراین‌باره به ما وعده همکاری مناسبی داده‌اند که امیدوار هستیم این وعده محقق شود و بتوانیم توجه ویژه‌ای به مجموعه کتابخانه‌های سازمان در حوزه منابع داشته باشیم.
 
فاطمیان‌پور در ادامه از تصمیم برای گسترش فضای کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: یک سیاست کلی که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پی گرفته، این است که بتواند کتابخانه‌ها را به فضای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تبدیل کند.
 
او ادامه داد: قدم اول این سیاست با برگزاری شوراهای اندیشه‌ورز کتاب شکل گرفته است. این شوراها اعضای مبرزی دارد، که کارشان همین است. مثلا علی‌اکبر اشعری، محسن چینی‌فروشان، میثم میری و محمدعلی شامانی که همه در حوزه کتاب شناخته‌شده هستند، در این حوزه به ما کمک می‌کنند.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: علاوه‌براین؛ مسئولان مجموعه باغ‌کتاب هم که از مجموعه‌های شهرداری است، در شوراهای اندیشه‌ورز حضور دارند و کمک می‌کنند که بتوانیم فضاهای کتابخانه‌هامان را از صرفا تالار مطالعه یا فضای کتابخانه بودن، به مراکز فرهنگی ترویج کتاب‌ و کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. این جلسات حتما دستاورد اجرایی هم دارد که بعد از تصویب در شورا و ابلاغ رئیس سازمان، برخی از آن‌ها برای عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 479818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha