مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بیش از ۹۰۰ پزشک در این استان فعالیت می‌کنند که ۳۳ درصد آنها برای دریافت پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند و ۶۷ درصد باقیمانده تاکنون برای این امر اقدام نکرده‌اند.  

نصب کارتخوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، میرحیدر رضوی،  مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان چهارشنبه ۲ دی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پزشکان در صورت ثبت‌نام در این سامانه و استفاده از دستگاه کارتخوان تا پایان بهمن ماه جاری از حداکثر تشویق‌ها و تسهیلات قانونی از جمله بخشودگی جرایم مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.  

وی به تفاهمنامه بین سازمان‌های امور مالیاتی و نظام پزشکی کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه به منظور تسریع و ایجاد هماهنگی جهت اجرای کامل مفاد بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ کشور و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، منعقد شده است.  

رضوی افزود: بر این اساس، نظام پزشکی با استفاده از ظرفیت‌ها و تمهیدات قانونی و حرفه‌ای نسبت به ثبت‌نام مشمولان در سامانه، تاکید می‌کند.  

وی تصریح کرد: امور مالیاتی نسبت به مشمولانی که ظرف مهلت مذکور به تکلیف قانونی خود اقدام نکنند، ضمانت اجراهای موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، حقوقی و مالیاتی را اِعمال می‌کند.  

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بیان کرد: در صورت استفاده نکردن از کارتخوان، تمام تراکنش پزشکان مشمول مالیات قرار خواهد گرفت، پزشکان نسبت به ثبت‌نام و راه‌اندازی صندوق فروش تا پایان بهمن ماه از طریق سایت www.tax.gov.ir اقدام کنند.  

وی اظهار داشت: جریمه ثبت‌نام نکردن پایانه‌های فروشگاهی در سامانه موجب تعلق ۲ درصد درآمد و در صورت به‌کارگیری نکردن پایانه مذکور از ابتدای مهر سال جاری ۱۰ درصد درآمد، مشمول جریمه خواهد شد که غیرقابل بخشش است.  

رضوی گفت: پزشکان در صورت نصب دستگاه کارتخوان از تمام معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوند و فقط کارتخوان، پایه محاسبه مالیات نبوده بلکه ملاک، تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.  

به موجب بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، تمام صاحبان حِرَف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت و یا سازمان دامپزشکی صادر شده، مکلف به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ هستند.  

کد خبر 479794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha