سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

مرد شیاد که به بهانه فروش اینترنتی شارژ تلفن همراه، حساب مردم را خالی می‌کرد و برای خود ارز دیجیتال می‌خرید، توسط پلیس دستگیر شد.

سرقت

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، ۱۱ آبان امسال زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت: مبلغی پول را برای خرید جهیزیه‌ام در بانک به حسابم گذاشته بودم، اما پیامک بانکی‌ام فعال نبود.

او ادامه داد: دیروز برای دریافت موجودی حسابم به بانک مراجعه کردم که در عین ناباوری متوجه شدم در فاصله زمانی ۸ تا ۱۱ آبان طی ۱۲ مرحله مبلغ ۲۲ میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. در حالی که من هیچ‌وقت کارت عابربانکم را به کسی نداده‌ام و حالا هم به کسی مظنون نیستم.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت در این باره گفت: پس‌ از اظهارات شاکی، مأموران در تجسس‌های فنی متوجه شدند که برداشت‌کننده از حساب زن، مردی ۳۲ ساله و ساکن خیابان سمیه تهران است که در تاریخ ۲۳ آذر ماه با دستور قضایی در منزلش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی پس از دستگیری وانمود می‌کرد از موضوع بی‌اطلاع است اما با مشاهده مستندات در نهایت به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را از این کار کسب منفعت مالی عنوان کرد.

متهم به مأموران گفت: با ساخت درگاه جعلی بانکی، در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ شارژ ارزان‌قیمت تلفن می‌کردم و کاربرانی که متقاضی دریافت خدمات می‌شدند را به درگاه جعلی بانک هدایت می‌کردم و به محض وارد شدن، اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت و با آن در یک آیدی تلگرامی ارز دیجیتال می‌خریدم و به این ترتیب با پولشویی و خریدهای اینترنتی، وجوه افراد را از چرخه بانکی خارج می‌کردم.

با اعتراف صریح متهم و تکمیل پرونده تحقیقاتی، متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

کد خبر 479710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha