بارندگی‌های خوب امسال موجب شده طلسم کم‌آبی سد شهید رجایی ساری بشکند. درحال حاضر سد شهید رجایی ساری از حجم ذخیره آبی خوبی برخوردار است و اگر بارندگی‌ها تداوم داشته باشد بهار سال ۹۹ سرریز خواهد شد.

سد شهیدرجایی ساری

به گزارش خبرگزاری همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در سال‌های گذشته باتوجه به تنش‌های خشکی که در مازندران پشت سر گذاشتیم سطح منابع آبی استان از جمله سدها و آب‌بندها به پایین‌ترین حد ممکن رسید و حتی برخی از مناطق اثری از آب‌بندان نبود، گویی در این مکان آب‌بندانی وجود نداشت.

نگرانی از خشکسالی و تنش آبی در مازندران که مردم همه چیز خود را از آب دارند تا حدی رسید که سال ۹۷ برخی از شالیزارها در حسرت کشت سالی ماندند و زمین‌هایشان متروکه ماند.

اما در شرایطی که خشکسالی به سرعت پیش‌ می‌رفت در روزهای پایانی سال ۹۷ درپی بارندگی‌های سیل‌آسا که البته بدون خسارت هم نبود شرایط طور دیگری رقم خورد و همه منابع آبی استان سیراب شدند.

وضعیت خوبی ذخیره آبی این سد باتوجه به اینکه در مسیر جاده دودانگه قرار دارد کشاورزان را به نسبت به سالی که پیش رو دارند دلگرم کرده و امیدوار هستند سال پر رونقی را پیش رو داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: درحال حاضر ذخیره آب سد شهید رجایی ساری به ۱۲۲ میلیون متر مکعب است.

محمد ابراهیم یخکشی با بیان اینکه حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ۱۶۲.۵ میلیون متر مکعب است، افزود: این سد از سال ۷۶ ساخته شده و تاکنون ۶ بار سرریز شده است.

وی گفت: در صورت ادامه بارش‌ها سد شهید رجایی ساری در بهار ۹۹ سرریز می‌شود.

کد خبر 479696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha