سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر لزوم افزایش اهدای خون جوانان بالای ۱۸ سال، گفت: در حال حاضر بیشترین اهداکنندگان خون در کشور در سنین ۲۶ تا ۳۵ سال قرار دارند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سازمان انتقال خون درباره آن بسیار حساسیم، موضوع مشارکت جوانان است، گفت: از جوانانی که به ۱۸ سالگی رسیده‌اند، می‌خواهیم که به صف اهداکنندگان خون بپیوندند.

وی با اشاره به ترکیب سنی اهداکنندگان خون در کشور، اظهار کرد: ۱۷ درصد اهداکنندگان خون در کشور افراد دارای سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی هستند. ۳۸ درصد از آنها بین سنین ۲۶ تا ۳۵ سالگی قرار دارند،  ۲۷ درصد از اهداکنندگان خون در سنین ۳۶ تا ۴۵ سال هستند و ۱۵ درصد از آنها بین ۴۶ تا ۵۵ سال دارند. ۳ درصد از اهداکنندگان خون در کشور در سنین بین ۵۶ تا ۶۰ سال قرار دارند.

حاجی‌بیگی گفت: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند باید دو شرط را داشته باشند؛ یکی اینکه سن‌شان بالای ۱۸ سال باشد و دوم وزن‌شان بالای ۵۰ کیلوگرم باشد. در حین مراجعه هم افرادی که برای بار اول به منظور اهدای خون مراجعه می‌کنند، باید کارت ملی همراهشان باشد. افرادی که اهداکننده مستمرند هم باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

کد خبر 479695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha