مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: ۷۰ درصد مطب‌ها و مراکز درمانی که با بیمه در استان قرارداد همکاری دارند به سامانه نسخ الکترونیک مجهز شده‌اند.

نسخه الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر انور اسماعیلی، مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه نسخ الکترونیکی منجر به حذف دفترچه‌ کاغذی شده و بیمار با مراجعه به مراکز درمانی و ارائه کد ملی یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات درمانی لازم برخوردار می‌شود.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرهای استان کردستان در مراکز درمانی طرف قرارداد فعال است و در سال جاری ۴۰۰ هزار نسخه در مراکز و مطب‌های طرف‌ قرارداد استان به صورت الکترونیکی برای بیماران صادر شده است.  

اسماعیلی افزود: همچنین ۱۵ بیمارستان دولتی در این استان به سامانه تبادل اسناد بستری الکترونیک مجهز شده‌اند و حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ پرونده بستری در این بیمارستان‌ها به صورت الکترونیک مبادله شده است.  

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: برای صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و نظارت بر ارائه خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد شهری و روستایی، ۷۵۴ مورد بازرسی از مراکز توسط کارشناسان انجام شده است و هیچ پرونده دستی بین بیمه سلامت و مراکز طرف قرارداد صادر نخواهد شد.   

وی به ادامه روند اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۳ هزار و ۵۸۶ مورد همپوشانی بیمه‌ای در استان رفع شده و در مجموع آمار این طرح به ۱۱۰ هزار مورد رسیده است.  

در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

کد خبر 479647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha