سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: امسال میزان نزاع و درگیری جمعی در این شهرستان ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته‌ است.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حسن شیخ‌نژاد،  در نشست تخصصی «آسیب‌شناسی نزاع و درگیری و راهکارهای پیشگیرانه از آن» در میاندوآب در استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق بررسی‌ها همچنین نزاع فردی در این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد کمتر است.  

وی گفت: نزاع و خشونت از موضوعاتی است که همه برای کاهش آن باید احساس مسئولیت کنند. ارتقای سطح فرهنگ در زمینه پرهیز از درگیری و خشونت و برگزاری کلاس‌های مختلف با موضوع پیشگیری و آموزش خویشتن‌داری نقش مهمی در کاهش آمار درگیری و نزاع دارد.  

شیخ‌نژاد اظهار کرد: مسائل اقتصادی و اجتماعی در ایجاد نزاع و درگیری بی‌تاثیر نیست و باید راهکارهای لازم برای آن اندیشیده شود، خانواده اولین و مهم‌ترین کانونی است که فرد باید مهارت‌های زندگی را در آن بیاموزد از این رو نباید از نقش آن غافل ماند.  

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها و کنترل فرزندان در جلوگیری از گرایش به سمت دوستان ناباب می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند نزاع و درگیری داشته باشد.  وی بیان کرد: نزاع و درگیری در میان جوانان بیش از هر چیز دیگری معلول خشونت و پرخاشگری است.   برای شناخت علت‌های به وجود آورنده این معضل و آسیب اجتماعی اعم از درگیری‌های فردی و دسته‌جمعی، ناگریز از شناخت علل و عوامل خشونت هستیم.  

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: با معنویت‌گرایی و سوق دادن جوانان به سمت مراکز و کارهای فرهنگی و نیز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه باید برای نهادینه ساختن اخلاق و معنویت در جامعه و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.  

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ به نقش مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج خشونت در جامعه پرداخت و بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان از ترویج شبکه‌های ماهواره‌ای افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان است تا به این وسیله ارزش‌های اجتماعی را در بین نسل جوان جامعه از میان بردارد.  

وی به اجرای طرح کرامت در حاشیه و مناطق محروم شهر اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیز قدم‌های مثبت و خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری نهادهای مختلف برداشته شده است.  

در این جلسه دیگر حاضران نیز به ارائه پیشنهادها و عملکرد نهادهای خود در مورد آموزش و فرهنگ‌سازی  در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختند.  

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.  

کد خبر 479612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha