رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز پویش سیل مهربانی در مدارس فارس خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها امروز یکم بهمن‌ماه در مدارس فارس آغاز شده است.

سیل مهربانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن کلاری افزود: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری‌رساندن به سیل‌زدگان، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

او ادامه داد: امروز همزمان با سراسر کشور رأس ساعت ۱۰ صبح این پویش در مدارس آغاز شده و تا فردا ۲ بهمن‌ماه کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان و معلمان فارس در مدارس جمع‌آوری می‌شود. در روزهای ۵ و ۶  بهمن مسئولان مناطق و شهرستان‌های فارس، کمک‌های جمع‌آوری‌ شده را به مرکز استان تحویل می‌دهند.  پس‌ از آن در روز ۸ بهمن‌ماه کمک‌های جمع‌آوری‌ شده برای هم‌وطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی با حضور فعالانه خود در این پویش منش‌های تشکیلاتی را مرور و درس زندگی می‌آموزند.

به گفته‌ کلاری، اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان پس از جمع‌آوری، بسته‌بندی و از طریق اداره کل آموزش‌وپرورش استان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

او این اقلام را شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی‌شده با تاریخ‌مصرف مدت‌دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت‌افزار دانست.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.

کد خبر 479584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha