مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این اداره کل با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود امسال ۶۰۰ شغل در استان ایجاد کرد.

جوجه

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا حسینی افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان با برون‌سپاری خدماتی مانند واکسیناسیون در قالب درمانگاه، کلینیک بخش خصوصی ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل دامپزشکی استان سمنان در قالب برون‌سپاری خدمات  حداقل ۴ برابر نیروهای مشغول به کار در این اداره کل است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای برون‌سپاری کارها و خرید خدمات، برخی طرح‌ها مانند طرح واکسینه کردن دام علیه تب برفکی و واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را در قالب طرح توسعه به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حسینی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به‌منظور تقویت بخش خصوصی و حفظ و ایجاد اشتغال، برون‌سپاری خدماتی مانند واکسیناسیون دام و طیور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی اضافه کرد: اکنون ۳۴ مرکز مایه‌کوبی در استان سمنان فعال است و در قالب عقد قرارداد از محل اعتبارات دولتی به‌منظور برون‌سپاری خدمات، این مراکز واکسیناسیون دام را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: دولت در زمینه درمان دام و طیور فقط تصدی‌گری دارد و ارائه مستقیم خدمات درمانی و دارویی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته حسینی، ۲۶ داروخانه دامپزشکی، ۱۱ شرکت پخش دارویی و ۷ آزمایشگاه در استان سمنان در زمینهٔ بهداشت و درمان دام و طیور خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: ۶ درمانگاه حیوانات خانگی در استان وجود دارد که بیشتر در شهرهای سمنان و شاهرود مستقر است.

۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شترمرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

کد خبر 479578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha