سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مناطق عشایری خوزستان در حال حاضر برای دسترسی به سوخت با مشکل روبه‌رو هستند بنابراین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرما و برف پیش‌رو، ضرورت دارد در این زمینه به آنها کمک شود.  

عشایر

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیامرث حاجی‌زاده، در نشست کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: حدود ۲۵ درصد عشایر در فصل زمستان از استان‌هایی چون لرستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌هایی از اصفهان به خوزستان کوچ می‌کنند بنابراین در فصل زمستان جمعیت بیشتری از عشایر را در استان داریم.  

وی گفت: سوخت و تسهیل در سوخت رسانی (از قبیل سوخت مایع، نفت سفید، گاز و... ) بیشتری به روستاییان و عشایر صورت گیرد زمینه صیانت از جنگل‌های زاگرس بیشتر فراهم می‌شود و جنگل‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

 مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: از سویی در سال‌های اخیر میلیاردها تومان در حوزه نهال کاری برای مقابله با ریزگردها هزینه شده است ولی از آن از طرف جنگل‌های زاگرس نابود می‌شوند که عمده این تخریب‌ها علاوه بر آفات و خشکسالی مربوط به دخل و تصرف انسانی است.  

وی به لزوم توجه جدی به مساله سوخت رسانی از سوی متولیان این حوزه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حوزه پخش فرآورده‌های نفتی به ویژه در بحران‌ها پای کار بودند و اقدامات خوبی داشتند اما واقعیت این است که در برخی مناطق استان در حوزه سوخت رسانی و گاز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.  

حاجی‌زاده اظهار کرد: بخشنامه‌های وزارت نفت مبنی بر نبود هیچ‌گونه سوخت رایگان برای دستگاه‌های دولتی مربوط به شرایط عادی هستند و در قانون مدیریت بحران بر اساس قانون جدید حتی بخش‌خصوصی موظف است پای کار بیاید از این رو از تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران می‌خواهیم قانون جدید مدیریت بحران را با دقت مطالعه کنند.  

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که براساس قانون مدیریت بحران ماده ۲۳، پنج درصد اعتبارت تملک و دارایی همه دستگاه‌ها ویژه مدیریت بحران است.  

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در ادامه خطاب به راهداری، پلیس راه، معاینه فنی، اداره کل استاندارد بر ایمن سازی جایگاه‌های سوخت درون شهری و برون شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، برخی از کپسول‌های گاز مایع برای سوخت ماشین استفاده می‌کنند که باید این موضوع در دستور پیگیری جدی قرار گیرد چراکه غیراستاندارد و خطرآفرین است.  

کد خبر 479533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha