مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف سنگین و کولاک شدید برای پنجمین روز راه ۸۹ روستای این استان را بست که راهداران تاکنون ۷۱ راه را بازگشایی کرده‌اند و ۱۸ مسیر همچنان بسته است.  

راهداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد یوسفی سه‌شنبه اول بهمن در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بارش برف همراه با کولاک شدید در استان زنجان از بامداد پنجشنبه بیش از ۱۰۰ راه روستایی را در ۵ روز اخیر بست که این راه‌ها توسط راهداران چندین بار بازگشایی و سپس بسته شده‌است.  

وی تاکید کرد: نیمه دوم امسال بیشترین مسدودی جاده‌های روستایی از ۲۶ تا ۳۰ دی ماه جاری بوده است که با تداوم بارش‌ها و کولاک شدید این مسدودی‌ها برای چندمین بار اتفاق افتاد.  

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۸ راه روستایی در استان بسته است که بیشترین مسیرها در شهرستان‌های ماهنشان واقع است.  

یوسفی اضافه کرد: امروز در شهرستان ابهر ۱۶ راه، ماهنشان و زنجان هر کدام ۱۲ راه، در خدابنده نیز ۱۰ راه و زنجانرود ۹ راه روستایی را راهداران بازگشایی کرده‌اند.  

به گفته وی، در شهرستان‌های ایجرود، خرمدره نیز هر کدام سه راه و سلطانیه ۶ راه بازگشایی شده است.  

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راهداران با بازگشایی بقیه مسیرهای مسدودی ناشی از برف و کولاک تردد را در بقیه ۱۸ راه نیز برقرار می‌کنند.  

یوسفی افزود: زنجانی‌ها در صورت ضرورت تردد در این مسیرها برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند و علاوه بر این هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.  

وی تاکید کرد: رانندگان عبوری از جاده‌های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ‌های مه‌شکن مجهز کنند.  

یوسفی خاطرنشان کرد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده‌ها مسافران و رانندگان می‌توانند به طور موقت در نزدیک ترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.  

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.  

۳۷ دستگاه نظارت کرد: تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.  

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

کد خبر 479531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha