کره جنوبی روز دوشنبه ۳۰ دی نخستین مورد عفونت با کوروناویروس جدید را که در چین شیوع یافته است، در یک مسافر چینی گزارش کرد.

screening

به گزارش همشهری آنلاین به نقل نیوز ایشیا، بیمار دچار عفونت با کوروناویروس جدید یک زن ۳۵ ساله چینی است که روز یکشنبه از شهر ووهان در چین به فرودگاه بین‌المللی اینچئون در سئول پایتخت کره جنوبی پرواز وارد شده بود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد این زن هنگام ورود به علت داشتن تب بالا ایزوله شده بود.

مقامات چینی روز دوشنبه از گسترش عفونت تنفسی با کوروناویروس جدید به شهرهای بیشتری در این کشور خبر دادند. با سه برابر شدن شمار بیماران مبتلابه این ویروس و اعلام مرگ سومین نفر به علت آن نگرانی‌ها درباره این شیوع افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی چین تأیید کردند که افراد دچار عفونت با این ویروس در پکن و ایالت‌ گوانگ‌دونگ شناسایی شده‌اند و به‌این‌ترتیب برای نخستین بار این کوروناویروس به فراتر از شهر ووهان که کانون اولیه شیوع بیماری بود، گسترش می‌یابد.

چین، سازمان جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی در سراسر جهان در حال تشدید اقدامات برای مهار این ویروس هستند که برای نخستین بار در انتهای ماه دسامبر به صورت موجی از بیماران دچار ذات‌الریه پدیدار شد.

قبلاً سه مورد از عفونت با این ویروس جدید - دو مورد در تایلند و یک مورد در ژاپن- گزارش شده است بود که شامل افرادی می‌شد که به‌تازگی از شهر ووهان دیدار کرده بودند.

این ویروس خانواده کوروناویروس‌ها تعلق دارد و به ویروسی شباهت دارد که باعث «نشانگان شدید حاد تنفسی» (سارز) می‌شود و شیوع آن در سال‌های ۲۰۰۲- ۲۰۰۳ که از چین شروع شد، به مرگ حدود ۸۰۰ نفر در جهان انجامید.

بااینکه برخی از کارشناسان می‌گویند ویروس جدید ممکن است به‌اندازه ویروس سارز مرگبار نباشد، هنوز دانش چندانی درباره این ویروس وجود ندارد، ازجمله اینکه منشأ این ویروس چیست و توانایی آن در سرایت از انسانی به انسان دیگر چقدر است.

مقامات هنگ‌کنگ اقدامات برای شناسایی بیماران احتمالی را افزایش داده‌اند، ازجمله بازرسی‌های شدیدتر برای اندازه‌گیری دمای بدن برای مسافرانی که از سرزمین اصلی چین به این جزیره می‌آیند.

مقامات فرودگاهی در سنگاپور، آمریکا و اغلب کشورهای آسیایی نیز مسافرانی را که از ووهان چین می‌آیند، غربالگری می‌کنند.

کد خبر 479507

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha