بادهای شدید ناشی از توفان‌های تندری در بخش مرکزی ایالت نیوساوث‌ویلز در جنوب شرق استرالیا باعث پوشانده شدن برخی شهرهای این منطقه ابرهای غبار و تبدیل شدن روز به شب شد.

dust storm

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین سازمان هواشناسی استرالیا بعدازظهر یکشنبه ۲۹ دی رشته‌ای از هشدارها را درباره وقوع توفان‌های تندری (توفان همراه با باران شدید، باد شدید و ریزش تگرگ) شدید را در بخش داخلی ایالت نیوساوث ویلز اعلام کرد و گفت بادهای ناشی از آن باعث ایجاد ابرهای غبار گسترده می‌شوند.

ویدئوهای پست‌شده در رسانه‌های اجتماعی در روز دوشنبه توفان‌های غبار را نشان می‌دهند که روی شهرهای این ایالت فرود می‌آیند و آنقدر غلیظ هستند که جلوی نور خورشید را می‌گیرند.

سازمان هواشناسی استرالیا اعلام کرد بادهایی با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در این منطقه ثبت شده‌اند. همچنین میزان زیادی از ریزش باران در بخش‌های مرکزی و شمالی این ایالت و همچنین بخش شرقی آن رخ داده است.

.

باران شدید همراه با ریزش تگرگ‌های بزرگ همچنین ایالت ویکتوریا در جنوب شرق استرالیا را هم را فراگرفت و باعث راه افتادن سیلاب و آسیب‌های شدید در شهر ملبورن در این ایالت شد.

با وجود ریزش این باران‌های شدید، ۱۴ آتش‌سوزی جنگلی در بخش‌های دیگری از ایالت ویکتوریا ادامه دارد. 

سازمان هواشناسی استرالیا نیز می‌گوید باران شدید می‌تواند باعث راه افتادن سیلاب در برخی نواحی شود، اما احتمال چندانی وجود ندارد که ریزش باران آتش‌سوزی‌های باقیمانده جنگلی را خاموش کند.

کد خبر 479460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha