دست‌کم ۷۵ زندانی که اکثرشان عضو یک باند تبهکار برزیلی هستند روز یکشنبه از زندانی در پاراگوئه که در نزدیکی مرز با برزیل واقع شده است، فرار کردند.

زندان پاراگوئه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مقامات پاراگوئه گفته‌اند که آنها تونلی را کشف کرده‌اند که زندانیان برای فرار کنده بودند و با ۲۰۰ کیسه خاک مواجه شدند که زندانیان در چندین سلول جاسازی کرده بودند.

در پی این واقعه، رئیس زندان بلافاصله اخراج شد و سیسیلیا پرز، وزیر دادگستری پاراگوئه در اظهاراتی درباره این ماجرا گفت:‌ «ممکن نیست که کسی در این مدت چیزی ندیده باشد. این کار یک روز و یک شب نیست.»

از سوی دیگر وزیر کشور پاراگوئه در بیانیه‌ای گفته است که این تونل ممکن است پوششی برای همدستی مقامات زندان با فراریان باشد و احتمالا بیشتر این زندانیان از در اصلی خارج شده‌اند.

وزیر کشور پاراگوئه گفته است که اکثر زندانیان فراری به باند برزیلی «قدرت نخست پایتخت» PCC تعلق دارند. زندانی که اعضای این باند از آن گریخته‌اند در شهر «پدرو خوآن کابالرو» در مرز با برزیل واقع است.

این باند در دهه ۱۹۹۰ در داخل زندان سائوپائولو تاسیس شد و نفوذش را در سراسر برزیل گسترش داد، به‌طوری که در مدت کوتاهی به بزرگترین سازمان خلافکار در برزیل تبدیل شد.

سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل در واکنش به فرار زندانیان این باند برزیلی گفت که مقامات برزیلی در تلاشند تا مانع ورود مجدد این فراریان به برزیل شوند. او افزود: «اگر آنها وارد برزیل شوند، فقط یک بلیط یک طرفه به زندان فدرال بدست می‌آوردند. »

مقامات برزیلی گفته‌اند که ۴۰ نفر از این زندانیان فراری برزیلی هستنند و مقامات نام و عکس آنها را به پلیس مرزی داده‌اند.

کد خبر 479442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha