نخستین ایستگاه سنجش گرد و غبار استان گلستان همزمان با ۲۹ دی ماه روز هوای پاک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ايستگاه گردوغبار اينچه‌برون

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، نخستین ایستگاه سنجش گرد و غبار استان گلستان با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست، مدیرکل هواشناسی جمعی از مسئولان شهرستانی در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه‌برون افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این ایستگاه سنجش گرد و غبار قابلیت سنجش ذرات ۲.۵ pm و pm۱۰ را دارا و همچنین امکان ارسال این پارامترهای اندازه‌گیری شده را به صورت آنلاین و ساعتی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان در مراسم افتتاح این ایستگاه اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گلستان، برای اجرای شعار امسال روز ملی هوای پاک با عنوان "هوای پاک، اقدام و عمل "با انجام مطالعات گسترده و شناسایی کانون‌های احتمالی ریزگردها در استان به انتخاب بهترین مکان برای نصب سیستم‌های سنجش گرد و غبار در مناطق مستعد این پدیده در استان اقدام کرد.

دکتر محمدرضا کنعانی افزود: با توجه به پتانسیل بالقوه کانون‌های گرد و غبار و ریزگردها در کشور ترکمنستان و دشت‌های شمالی استان گلستان و با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گلستان تجهیزات به‌ روز این ایستگاه از طریق سازمان حفاظت محیط‌زیست خریداری  شده و بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین با اداره کل هواشناسی گلستان این دستگاه‌ها در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه‌برون نصب و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 479431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha