بیمه‌ها در ۹ ماهه امسال ۲۲/۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند که بیشترین آن به بخش‌های حوادث راننده، درمان، شخص ثالث و بدنه خودرو مربوط بود. 

تصادف خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صنعت بیمه در ایران در سال‌های اخیر روندی رو به رشد داشته، به طوری که ضریب نفوذ بیمه در دو سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان در دوره مورد بررسی ثابت مانده و در منطقه (شامل خاورمیانه، قفقاز و آسیای میانه) روندی کاهشی داشته است. 

بر اساس آمار منتشر شده، ضریب نفوذ بیمه در کشور از ۲/۳ درصد در سال ۹۶ به ۲/۴ درصد در سال گذشته افزایش یافت و برآورد می‌شود که روند افزایش امسال هم تداوم یابد. 

صنعت بیمه علاوه بر پوشش ریسک و پرداخت خسارت در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی نیز دارای سهم رو به گسترشی است. 

بر اساس تازه‌ترین گزارش آماری بیمه مرکزی، ۹ ماهه امسال (اول فروردین تا پایان آذرماه) حق بیمه تولیدی حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان بود که رشد ۴۱/۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد. 

همچنین در مدت یاد شده ۲۲/۵ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده که رشد ۲۴/۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته را ثبت کرد. 

نسبت خسارت بازار در دوره ۹ ماهه امسال به ۵۱/۸ درصد رسیده که ۷/۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد. 

بیشترین خسارت بیمه مربوط به بخش‌های حوادث راننده، درمان، شخص ثالث و بدنه خودرو بوده که به ترتیب با نسبت‌های خسارت ۶۹/۵ درصد، ۶۴/۴ درصد، ۶۱ درصد و ۵۲/۹ درصد بوده است. 

بیشترین سهم را در بین بخش‌های مختلف بیمه شخص ثالث با ۳۳ درصد در اختیار داشته است. پس از آن درمان با ۲۵/۸ درصد و بیمه زندگی (عمر) با ۱۴ درصد قرار گرفته‌اند. 

رئیس کل بیمه مرکزی چندی پیش با بیان اینکه صنعت بیمه در مقایسه با دو صنعت بانک و بورس، فضای مساعدتری برای توسعه دارد، گفت: ارزش حق بیمه تولیدی صنعت بیمه با ثبت رکوردی جدید تا پایان سال ۹۸ به مرز ۶۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد. 

 «غلامرضا سیلمانی» درباره جایگاه صنعت بیمه در ایران، افزود: طبق آمار سال ۱۳۹۷، جایگاه صنعت بیمه کشور در منطقه چشم‌انداز، از حیث حق بیمه تولیدی رتبه چهار، از نظر حق بیمه سرانه رتبه ۹ و از منظر ضریب نفوذ بیمه رتبه سه را کسب کرده است. 

کد خبر 479413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha