کمبود پزشک متخصص و بیمارستان مجهز در شهرستان‌های ملکشاهی؛ بدره و سیروان ایلام باعث به خطر افتادن جان مردم این شهرها می‌شود.

بیمارستان مجهز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، شهرستان‌های ملکشاهی، بدره و سیروان ۳ شهرستان تازه تاسیس ایلام است که در دولت نهم از شهرستان‌های مهران، دره‌شهر و چرداول انتزاع و نام شهرستان به خود گرفتند اما این استقلال موجب آن نشد که به فراخور دیگر شهرستان‌ها رشد و از امکانات زیرساختی برخوردار شوند، فقر زیرساختی، محرومیت، دوری از مرکز و نبود امکانات مناسب شهری رغبتی برای حضور تخصص‌های انسانی به وجود نیاورده است و این بی‌رغبتی موجب آن شده است که این شهرستان‌ها از نبود پزشکان متخصص و بیمارستان‌های مجهز برخوردار شوند.

نبود پزشک متخصص و بیمارستان مجهز دغدغه مردم شهرستان‌های ملکشاهی؛ بدره و سیروان در استان ایلام شده است و شهروندان این شهرستان‌ها از نبود پزشک متخصص و تجهیزات مناسب پزشکی رنج‌ برده، و مشکلی که خود را در حوادث جانی و یا بیماری‌ها به مردم این شهر نشان می‌دهد و باعث می‌شود، گره‌ای دیگر بر مشکل فرد بیمار افزوده شود نبود پزشک متخصص و بیمارستان مجهز است.

فتحی‌مقدم یکی از شهروندان ملکشاهی با اشاره به‌سختی سفر به شهرهای همجوار برای درمان گفت: از آنجایی که شهرستان ملکشاهی بدون پزشک متخصص است مجبوریم برای درمان بیماری به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تأمین هزینه‌های درمانی باید هزینه‌های ایاب‌وذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز متحمل شویم.

یکی دیگر از شهروندان سیروانی اضافه کرد: درمان بعضی از بیماری‌ها نیازمند مراجعه به پزشک متخصص است و مراجعه به پزشک عمومی برای درمان کافی نیست.

این شهروند سیروانی افزود: برای تکمیل فرآیند بعضی از بیماری‌ها نیاز است چند جلسه به پزشک متخصص مراجعه کرد که به دلیل نبود پزشک متخصص در شهرستان و مشکلات و سختی‌هایی که در مراجعه به شهرستان‌های همجوار متحمل می‌شویم روند درمان اکثرا ناقص می‌ماند.

وی ادامه داد: اگر مریض اورژانسی داشته باشیم تا بخواهیم به شهرهای هم‌جوار مثل سراوان یا ایرانشهر منتقل کنیم در بین راه تلف می‌شود.

محمد کریمیان اظهار کرد: شهرستان‌هایی همانند ملکشاهی، بدره و سیروان که از شهرستان‌های تازه تأسیس و نوپا در استان است، بیشتر از سایر شهرستان‌ها مورد توجه قرار خواهند گرفت و سعی می‌کنیم عدالت در حق این شهرستان‌ها که زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات آنان در حد سایر شهرستان‌های دیگر استان نیست، رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ما به‌عنوان خدمتگذاران مردم در عرصه بهداشت و درمان، نظارت و توجه بیشتری را در راستای اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات، امکانات و تجهیزات در سطح استان به کارخواهیم گرفت و سنگینی کفه ترازو به سمت شهرستان‌های تازه‌تأسیس متوجه خواهد بود تا بتوانیم گامی برای خدمت به شهروندان این شهرستان‌ها برداریم.

کد خبر 479407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha