تیم ملی کشتی پهلوانی کورش افغانستان با کسب ۵ مدال مقام قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی کورش در ایران را به خود اختصاص داد.

كشتي گورش

تیم ملی کشتی پهلوانی کورش افغانستان با کسب ۵ مدال مقام قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی کورش در ایران را به خود اختصاص داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات بین‌المللی کشتی گورش، یادواره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سالن المپیک گنبدکاووس برگزار شد که در پایان کشتی‌گیران افغان به مقام قهرمانی رسیدند.

در این مسابقات ۳۲ ورزشکار از کشورهای ایران، ترکمنستان، افغانستان و آذربایجان در اوزان ۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم باهم به رقابت پرداختند.

مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم با قهرمانی آقا یوسف قارایف از ترکمنستان به پایان رسید و نفر دوم نیز آزادجان اوزیف از همین کشور بود. دولت‌مراد مرادزاده مقدم و نصیر احمد اکرمی از ایران هم به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پهلوان قربانگلدیف از ترکمنستان در فینال با شکست رقیب ایرانی خود مدال طلا را به خود اختصاص داد و محمد دهقان به مقام دوم بسنده کرد و مقام سوم به صورت مشترک به جاوید مصطفی‌یف از آذربایجان و صفی محمدی از افغانستان رسید.

در وزن ۹۰ کیلوگرم رجب گلدی قلیچ نیازف از ترکمنستان با برتری مقابل هم وطن خود در بازی فینال به قهرمانی رسید و ارسلان خوجم بردیف برروی سکوی دوم قرار گرفت. جاوید محمدی از افغانستان و رامین گری از ایران هم صاحب مدال برنز شدند.

در فینال وزن ۱۰۰ کیلوگرم نادر صوفی‌زاده از افغانستان با گذشتن از سد حریف ایرانی خود، گردن‌آویز طلا را کسب کرد و مولام کوشا جایگاه دوم را به دست آورد و علی مردف از ترکمنستان و داوود عوض‌زاده از ایران هم به مقام سوم مشترک رسیدند.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم محمدگل پهلوان‌زاده از افغانستان فاتح سکوی قهرمانی شد و با قرار گرفتن میان تماشاگران افغان خوشحالی خود را با آنان تقسیم کرد که خیلی مورد توجه حاضران قرار گرفت.

جمال فیضی‌یف از ترکمنستان با قبول شکست مقابل حریف افغان خود به رتبه دوم رسید و سلیم کم و عبدالله ایری از ایران بر روی سکوی سوم ایستادند.

با پایان مسابقات و امتیازشماری تیم افغانستان با کسب ۴۳ امتیاز در مجموع تیمی اول شد و جام قهرمانی را بالای سر برد، ایران با ۳۹ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم ترکمنستان نیز با ۳۷ امتیاز سوم شد.

کد خبر 479382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha