رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۹۰ درصد داوطلبان نمایندگی که صلاحیت آنها احراز نشده یا رد صلاحیت شدند شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کردند.

هیات نظارت بر انتخابات استان همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام جلال مرادی  بیان کرد: بر اساس تبصره‌های ۲، ۳ و ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۴ آیین‌نامه اجرایی آن، داوطلبان در مدت ۵ روز از ۲۲ دی تا ۲۶ به دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان یا مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی، برای ارائه شکایت خود مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در همدان ۱۲۸ نفر رد صلاحیت و ۱۱۷ نفرصلاحیتشان احراز نشد که از این تعداد ۱۲۸ نفر در همدان و بقیه در تهران نسبت به تکمیل فرم شکایت اقدام کردند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از بررسی مجدد صلاحیت این داوطلبان در شورای نگهبان، نتیجه آن در ۱۲ بهمن سال جاری تحویل داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: بیشترین علت رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی در این استان بر اساس استعلام‌های دریافتی از ۴ مرجع مُصرح در قانون اساسی است.

وی افزود: موارد مالی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی در رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مؤثر بوده است که موارد سیاسی شامل افرادی است که علیه نظام و قانون اساسی و در حمایت از فتنه ۸۸ و سران فتنه اقدام به سخنرانی، موضع‌گیری کرده یا مقاله نوشتند.

استان همدان با یک‌میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 479364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha