مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: صنایع کوچک علاوه بر اشتغال در افزایش درآمد ناخالص ملی نیز نقش موثری دارند اما یکی از نگرانی‌های فعالان در حوزه صنایع کوچک، نبود بازار و امکان فروش محصولات تولیدی است.  

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرج احمدی،  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: یکی از دلایل این مساله، آشنا نبودن تازه‌ واردها به این‌گونه فعالیت‌ها با اصول‌کاری در عرصه اقتصاد به‌ویژه در زمینه صنعت است.  

وی اضافه کرد: شاید این افراد از دانش تئوری خوبی برخوردار باشند اما ممکن است در حیطه عمل و تجربه، مهارت کافی را نداشته باشند.  

احمدی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلی به معنای توانمندی در حوزه کاری نیست، توجه به دانش فنی، یکی از رمزهای موفقیت در فعالیت شرکت‌ها و صنایع کوچک است.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در این زمینه واحدها هنگام اقدام به اخذ جواز تاسیس به دوره‌های کارآفرینی دعوت می‌شوند و شرکت شهرک‌های صنعتی، بخشی از هزینه‌های برگزاری این دوره‌ها را تقبل می‌کند.  

وی گفت: فعالیت صنایع کوچک علاوه بر اشتغال و تولید در افزایش درآمد ناخالص ملی اثرگذار بوده و می‌تواند در تحقق اهداف کلان اقتصاد کشور نیز موثر باشد.  

احمدی اضافه کرد: فعالان این عرصه می‌توانند با نیازسنجی لازم در بازارهای خارجی نیز حضور موفقی داشته باشند هر چند ممکن است این حضور برای آن‌ها به لحاظ حجم کم کاری، هزینه‌بر باشد اما تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات متشکل از چند شرکت و صنایع کوچک و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند گام موثری در موفقیت این حوزه باشد.  

وی افزود: سابقه فعالیت صنایع کوچک از زمانی است که افرادی با تصمیم جمعی خود فعالیت در زمینه‌ای را آغاز و به انجام رسانده‌اند که امروز شاهد پیشرفت همسو با نیازهای جامعه در این حوزه هستیم.

کد خبر 479285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha