مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

جمشیدخان عطایی، پیشکسوت عرصه خبر و رسانه، یکشنبه ۲۹ دی ماه دعوت حق را لبیک گفت.

جمشید خان عطایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرحوم عطایی متولد ۱۳۰۶ بود و از سال ۱۳۲۷ به استخدام روزنامه اطلاعات درآمده و تا سال ۱۳۸۴ نیز با عشق و علاقه خاص و وافر در عرصه رسانه و خبر فعالیت خود را ادامه داد.  

وی در طی فعالیت رسانه‌ای خود، سرپرستی روزنامه اطلاعات در استان‌های گیلان، مازندران، کرمانشاه و زنجان را عهده‌دار بود و تا چند ماه اخیر نیز سرپرست روزنامه جام‌جم در استان بود.  

عطایی که متولد ارومیه و بزرگ شده تهران بود در دوران جوانی، دانشجوی رشته علوم قضایی دانشگاه تهران بود اما بنا به دلایلی ادامه تحصیل نداده و به دلیل علاقه به نوشتن مطلب به عرصه رسانه وارد شده و فعالیت خود در روزنامه اطلاعات را آغاز کرده بود.  

مرحوم عطایی ۱۲ آذر ماه امسال حین بازدید از چهارمین نمایشگاه مطبوعات در زنجان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار شد،  گفته بود: در ایام قدیم، روزنامه‌ها در تیراژهای بالایی چاپ می‌شد و مردم به صورت تفریحی هم که شده بود روزنامه می‌خریدند و این کار سبب می‌شد تا بازار روزنامه رونق بگیرید و فعالان در این عرصه فرهنگی، انگیزه برای تلاش بیشتر را داشته باشند اما امروز فضای مجازی، فضای رسانه و مطبوعات را تحت تاثیر قرار داده و تعداد خریداران و روزنامه‌خوانان کمتر شده‌است.  

 مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت مطبوعات، ساعت ۲:۳۰ دوشنبه ۳۰ دی از مقابل خانه مرحوم واقع در کوی قائم- خیابان بدر به سمت گلزار شهدای پائین، برگزار خواهد شد.

کد خبر 479283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha