یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
۰ نفر

ضربه مغزی در اغلب موارد ناشی از یک ضربه مستقیم و ناگهانی به سر است.

concussion

مغز از بافت نرمی تشکیل شده است که مایع مغزی- نخاعی در اطراف آن مانند بالشتکی ضربه‌گیر عمل می‌کند و درون غلافی حفاظتی استخوانی به نام جمجمه قرار دارد.

هنگامی که ضربه‌ای سر شما وارد می‌آید، تاثیر آن ممکن است تکان خوردن مغز شما شود. گاهی واقعا مغز واقعا درون جمجمه به حرکت در می‌آید. ضربات مغزی ممکن است باعث کبودی، آسیب به رگ‌های خونی یا صدمه اعصاب شود.

نتیجه آن است که مغز شما برای مدتی به درستی کار نمی‌کند. اگر دچار ضربه مغزی شده باشید، ممکن است بینایی‌تان دچار اختلال شود، تعادلتان را از دست بدهید یا از هوش بروید.

کودکان کمسن به علت اینکه (در مقایسه با بزرگسالان) سرهایشان به طور نامتناسبی بزرگتر از بقیه بدنشان است، بیشتر در معرض ضربه مغزی هستند. از طرف دیگر هنگامی که کودک به دوران نوجوانی وارد می‌شود، رشد سریع قد و افزایش وزن رخ می‌دهد. هر دوی این عوامل در آسیب‌پذیری بیشتری نوجوانان نسبت به بزرگسالان به ضربه مغزی نقش دارند.

اگر کودکی دچار ضربه مغزی شد، یک فرد بزرگسال باید او را در ۲۴ ساعت اول تحت نظر قرار دهد. مهم این است که مراقب تغییرات رفتاری در کودک باشید. کودکان کم‌سن به خصوص ممکن است نتوانند حالشان را بیان کنند، بنابراین مراقبت دقیق از آنها ضروری است.

هیچ دارویی از جمله آسپیرین که ممکن است باعث خونریزی شود، به کودکی که دچار ضربه مغزی شده است، ندهید، مگر اینکه دکتر دستور داده باشد.

کد خبر 479230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha