رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کارها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آنها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

لاریجانی علی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تشکلهای معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

لاریجانی در دیدار با تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور اظهار داشت: پایه توسعه و قدرت کشور آموزش و پرورش است و تردید نداریم که هر آن چه از دستمان برمی‌آید، باید برای آموزش و پرورش کشور انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت تشکل‌های مدنی معلمان بیان کرد: قانونی که مجلس تصویب کرده راه را برای تشکل‌های مدنی و صنفی معلمان هموار کرده است.

او با بیان این که تشکل‌های مدنی مسیر گفت‌وگو را شکل می‌دهند، افزود: ارتباط معلمان با بخش‌های حکومتی باید تقویت شود. مجلس و معلمان ارتباط خوبی دارند و برای ایجاد ارتباط بین معلمان و سایر قوا نیز باید تلاش کرد.

لاریجانی بیان کرد: پیشنهاد شما که بخشی از بار وزارت آموزش و پرورش به دوش تشکل‌های رسمی معلمان نهاده شود، مثل نظام‌ مهندسی، قابل بررسی است و باید مجلس و دولت دنبال نمایند.

او با بیان این که اگر برخی از امور وزارت آموزش و پرورش به معلمان محول شود نتایج خوبی حاصل می‌شود، افزود: تاکنون طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس مطرح نشده است. لذا خوب است برای تهیه لایحه نظام معلمان با وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو شود تا نظراتشان را بدهند و لایحه‌ای مورد وفاق طرفین به مجلس ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش ستادی وزارت آموزش و پرورش سنگین و غیر چالاک است و هر چه این بخش سبک‌تر و پویاتر شود برای کشور نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت، گفت: سیستم دیوانی کشور متناسب با شرایط فعلی نیست و کمبود را نه رفع بلکه سرشکن می‌کند که مشکلات فعلی مانند کسری بودجه نیز مزید بر علت شده است.

او با بیان این که دردها را همه می‌دانند، مهم پیدا کردن راهکار است، افزود: نمایندگان مجلس دغدغه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش را دارند و به دنبال حل مشکلات آنها هستند، لذا باید دردمندانه به دنبال راه حل باشیم و می‌توان با پیدا کردن راه حل صحیح، برخی مشکلات این حوزه را رفع کرد.

لاریجانی اظهار داشت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کارها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آنها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب که با توجه به کسری بودجه موجود در وزارت آموزش و پرورش باید درآمد ایجاد کنیم، از اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا در ترمیم بودجه سال آینده، راهکارهایی جدی برای ترمیم معیشت معلمان اتخاذ کنند.

او افزود: برای حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز راه‌کارهایی را اخذ کرده‌ایم تا بیش از ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

کد خبر 479229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 0
    رئیس محترم مجلس.لطف کنید به وزیر آموزش و پرورش دستور بدید از معلمان مدارس غیر دولتی روستاهای شهرستان ملکان استان آذربایجان‌شرقی بعنوان حق التدریس جذب کنند.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    ازیک طرف اضافه میکنید از یکطرف تورم و..
  • محمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    من بازنشسته آموزش و پرورش بعد از خواندن فرمایشات ایشون ، نا خود آگاه یاد این ضرب المثل : بزک نمیر بهار میاد..... افتادم.
  • قدرت اله دیلمی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    زیر ساختار افزایش حقوق اشتباه است و باید توسط دولت و مجلس بازنگری جدی بعمل بیاید و از وزارتخانه ای به وزارتخانه ای فرق می کند ..آلان حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش نسبت به بازنشستگان دیگر دستگاه ها فرق می کند که ناعادلانه می باشد باید اصلاح شود و تخصیص درصد های مساوی برای افزایش حقوق غیر کارشناسی است یک مدیر چقدر باید با کارمندش از نظر حقوق فرق داشته باشد دیگه نباید فاصله از زمین تا آسمان باشد
  • معلم IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    اینا که همش طرح ونظره اون همسان سازی که امسال تصویب شد رانوبخت دور زد اینکه چیزی نیست الکی می گید خبر خوششششش
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 0
    زحمت کشیدی که به سختی توانستی ۱۵ درصد حقوق معلمان را برا سال آینده افزایش بدی حالا میگم زحمت نیافتی مگه کارمند دیگر هیچ کدام افزایشی نخواهند داشت پس این چه منتی است که بر گردن جامعه فرهنگیان مینهی
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 1
    سلام و احترام خواهشا علت عدم پرداخت کمک هزینه مهد کودک فرهنگیان را پیگیری بفرمایید . چقدر پیام فرستادیم چقدر پیگیری کردیم ولی نتیجه نگرفتیم تمنا می کنم این مشکل فرهنگیان شاغل را پیگیری فرمایید .
  • احمد قاسمی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    حرف های خوبی زده شده و حتی قانون خیلی خوبی مثل همسان سازی بازنشستگان تصویب شده اما چرا اجرا نشد حُسن قانون در اجرای آن است بزرگی سراسر به گفتار نیست / دوصد گفته چون نیم کردار نیست
  • داریوش از اهواز IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 1
    پس آقای لاریجانی چرا فکری واسه بازنشستگان تامین اجتماعی نمی کنید که واقعا پائین هستش و وقتی نفر بازنشسته میشه هیچگونه امکانات و مزایایی نداره واقعا کجای این عدالت هستش
  • احمدی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    شما نتونستید قانون اساسی را در خصوص آموزش و تحصیل رایگان را مهیا کنید بار آنرا به دوش مردم گذاشته و مدارس غیر انتفاعی را راه اندازی کردید
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    با اين تورم افزایش 12درصدی حقوق کجاش خبر خوشه؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    کجای‌ این‌ خبر‌ خوش‌ بود
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 0
    فکر کردم بنده خدا ایده ای جدید پیدا کرده ولی چه حاصل که همان راه همیشگی دنبال می شود. به تمام کرات سنایی هم افزایش حقوق معلمان اعلام می شود ولی در نهایت هیچ بر هیچ، وضع بقیه بهتر از معلم
  • دبیر IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    مردیم از خوشبختی... خدایا ما تحمل این همه لطف و کرم مسئولین رو نداریم. خودت قضاوت کن
  • فاطمه حق پرست IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    سلام در حدود15 سال هست معلم غیردولتی شرکتی هستم تا به امروز مارو جذب نکردن مگه ما آدم نیستیم به خدا قسم از معلمان مدارس دولتی خیلی بهتر درس میدهیم در دوره های پولی که برای ما می گذارند برای ما که برای معلمان دولتی هم مجانی ضمن خدمت میگذارند میبینیم خوده معلم ها میگن ما با شرایط شما 5 دقیقه هم تدریس نمیکنیم
  • فرهنگیان بازنشسته ماقبل اسفند 97 IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 1
    علت اینکه تعدادی از فرهنگیان که در دوران دفاع مقدس حداقل 6 ماه در جبهه ها حضور داشتند آنها در اسفند 97 از مزایای یک مدرک بالاتر بهره مند شدند اما آنهاکه قبل از این تاریخ عملا هم در جبهه ها( حتی بیشتر از 25 ماه ) شرکت داشتند و چون بازنشسته شده بودند از این مزایا برخوردار نشدند تکلیف آنان چه خواهد شد آیا به نظر مسئولین این عمل عادلانه است ؟ تشکر و ممنون که به این سوال همکاران پاسخ خواهید داد .
  • حمید NL ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    بازنشستگان رو دریابید. نه اینکه سفارشی معلمان را. باز کی سفارش معلمان رو کرده اقای لاریجانی. فقط بازنشستگان اوضاع خرابه.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام .متا سفانه مسوولین ما زیاد وعده میدهند ولی عمل به وعده ها هیچ وقت میسر نمی شود
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    حقوق بنده با مدرک کارشناسی (ومعادل کارشناسی ارشد) 200 تومان بیشتر از یک کارمند بازنشسته بامدرک دیپلم هست. حقوق من بازنشسته اموزش وپرورش تقریبا نصف حقوق شاغلین میباشد همسان سازی شعاری بیش نیست!!!
  • قاسم IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 0
    اقای محترم از نوبخت مگر اجازه گرفتی ان شخص خود مختار وبا ترفندهایی مجلس را دور میزند مثلا اقتصاددان است کار یک دیپلمه را بلد نیست کل دولتو به دردسر انداختته ایشلاه تا نزدیکی درصدها عوض میشه