یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

جواد عزیزی: مرد جوان با قرار دادن اسکناس‌های جعلی لابه‌لای اسکناس‌های واقعی آن را به حساب خود می‌ریخت و سپس از عابر بانک، پول‌های واقعی دریافت می‌کرد اما با زیرکی کارمند بانک، راز وی فاش شد.

مرد جاعل زمانی که قصد داشت با نقشه‌ای تکراری، دست به کلاهبرداری از بانکی در مشهد بزند تصور نمی‌کرد نقشه او به گروگانگیری خونباری تبدیل شود.

ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین مرد جوانی که یک کیف سامسونت مشکی در دست داشت وارد بانک صادرات شعبه هدایت مشهد شد و برای باز کردن حساب عابر بانک نزد یکی از کارمندان زن بانک رفت.

 کارمند زیرک بانک، پس از دریافت مدارک این مرد به بررسی‌ آنها پرداخت و در همان لحظه با دیدن عکسی که روی شناسنامه مرد جوان درج شده بود یادش آمد که قبلاً هم این عکس را دیده است.

او به خوبی به خاطر داشت که صاحب عکس چند ماه پیش نیز با مراجعه به بانک و باز کردن حساب عابر بانک، مبلغ زیادی اسکناس جعلی به حسابش واریز کرده  و سپس از دستگاه‌ خودپرداز اسکناس‌های واقعی دریافت کرده بود.

زن جوان که احتمال می‌داد مرد کلاهبردار قصد دارد با استفاده از همان روش دست به کلاهبرداری دوباره از بانک بزند، بدون آنکه توجه او را به‌خود جلب کند ماجرا را به رئیس بانک اطلاع داد و سپس سعی کرد سارق را تا رسیدن پلیس سرگرم کند و به ا ین ترتیب در حالی که وانمود می‌کرد قصد دارد برای وی حسابی افتتاح کند شروع به پر کردن فرم‌های مخصوص باز کردن حساب کرد.

همزمان، با دستور رئیس شعبه، در بانک قفل شد و ماجرا به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد. هنوز ۷ دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که تیم تجسس کلانتری سناباد مشهد خود را به محل بانک رساند و به این ترتیب عملیات دستگیری مرد جاعل آغاز شد.

گروگانگیری خونین برای فرار

وقتی ماموران پلیس قدم به داخل بانک گذاشتند، مرد کلاهبردار که می‌دید دستش رو شده است به سرعت چاقویی از جیبش بیرون کشید و زن جوانی را که برای برداشت پول از حسابش به بانک آمده بود گروگان گرفت.

او در حالی که با فریاد از مأموران می‌خواست راه فرار وی را باز کنند، برای تهدید آنها و جلوگیری از مقاومت گروگانش چند ضربه چاقو به کتف و بدن او وارد کرد و با تهدید ماموران پلیس به قتل زن جوان از آنها خواست از سر راهش کنار بروند.

مأموران که می‌دیدند با یک جانی خطرناک مواجهند، برای نجات جان گروگان، راه فرار مرد گروگانگیر را باز کردند و این مرد ۲۸ ساله با به جا گذاشتن کیف سامسونت خود در بانک، گروگانش را رها کرده و به سرعت به خیابان دوید.

پس از فرار مرد گروگانگیر، ماموران به تعقیب وی پرداخته و پس از شلیک چند تیر هوایی وقتی دیدند متهم بی‌توجه به اخطار آنها به فرار ادامه می‌دهد وی را هدف گلوله قرار داده و با شلیک یک گلوله به کمرش او را دستگیر کردند.

با انتقال متهم و گروگان مجروح به بیمارستان، ماموران به بررسی‌ کیف مرد جوان پرداختند و با کشف ۸۰۰ هزار تومان اسکناس ۲ هزار تومانی جعلی، یک کلاه‌گیس، یک شناسنامه سفید، ۶ کارت عابربانک و تعدادی مدارک جعلی دریافتند مرد گروگانگیر یک جاعل حرفه‌ای است که پس از مراجعه به بانک‌های مختلف و افتتاح حساب عابر بانک‌، پول‌های جعلی را لابه‌لای پول‌های واقعی گذاشته و آنها را همزمان با بازکردن حساب، به حسابش واریز می‌کند، سپس با گذشت چند روز از این ماجرا به سراغ دستگاه‌های خودپرداز رفته و پول‌های واقعی دریافت می‌کرد.

در حالی که پلیس احتمال می‌دهد متهم همدستی دارد که خارج از بانک در انتظار او بوده است، تحقیقات برای شناسایی وی و کشف دیگر فعالیت‌های مجرمانه متهم ادامه دارد.

کد خبر 47922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز