یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

۲ مرد جنایتکار برای تفریح، مردم آریزونا را به گلوله می‌بستند آنها در مدت یک سال ۷ نفر را به قتل رسانده و حداقل ۱۷ نفر را مجروح کردند.

عامل شلیک‌های تصادفی در آریزونای آمریکا که برای مدت یکسال شبح مرگ را بر سر مردم این ایالت به پرواز درآورده بود در نخستین جلسه محاکمه خود، تنها شلیک مرگبار به ۲ زن را پذیرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، از ماه می‌سال ۲۰۰۵، کارآگاهان جنایی شهر فونیکس ایالت آریزونای آمریکا در جریان جنایت‌های خونینی قرار گرفتند که در آنها ۲ مرد، سوار بر خودرو‌های مسروقه در حالی که با سرعت بسیار زیادی حرکت‌ می‌کردند به سمت مردم شلیک کرده و سپس به سرعت می‌گریختند.

نکته عجیب در این جنایت‌ها آن بود که هیچ ارتباطی بین قربانیان وجود نداشت و به این ترتیب کارآگاهان پلیس با ماجراهای جنایی پیچیده‌ای روبه‌رو شدند.

در حالی که آمار قربانیان جنایت‌ها به سرعت افزایش می‌یافت، این شایعه که عاملان این جنایت‌ها تک تیراندازانی باشند که به‌صورت تصادفی به سمت مردم شلیک کرده و آنها را به قتل می‌رسانند در شهر پیچید و به این ترتیب جوی ازوحشت و هراس شهر فونیکس و حتی سراسر ایالت آریزونا را فرا گرفت.

در حالی که تلاش‌های پلیسی برای به دام انداختن مردان تیرانداز بی‌نتیجه مانده بود در ماه آگوست ۲۰۰۶، با گذشت نزدیک به 14 ماه از نخستین جنایت، مردی به نام رون هورتون به اداره پلیس رفت و سرنخ‌های مهمی از عاملان جنایت‌ها در اختیار پلیس قرار داد.

این مرد به کارآگاهان گفت که یکی از دوستانش به نام ساموئل دیتمان در یک میهمانی ادعا کرده است که از مدتی قبل با هم اطاقی‌اش به نام دیل هوسنر ۳۴ ساله بازی بامزه‌ای را شروع کرده‌اند.

او مدعی بود که ساموئل به وی گفته است که او و دیل هوسنر شب‌ها سوار بر یک خودرو در شهر پرسه می‌زنند و به‌صورت تصادفی زنان و مردانی را که در حال عبور هستند هدف قرار داده و با این کار تفریح می‌کنند.

با ادعای این مرد، کارآگاهان پلیس ایالتی که از سال گذشته عملیات گسترده‌ای را برای ردزنی جنایتکاران تیرانداز شهر آغاز کرده بودند به آپارتمان ساموئل رفتند و با کشف‌ ده‌ها قبضه اسلحه، نقشه شهر، بریده روزنامه‌هایی که در آن اخبار مربوط به شلیک‌های مرگبار چاپ شده بود شکی برای کارآگاهان باقی نماند که این ۲‌مرد همان تک تیراندازان مخوف هستند.

به این ترتیب ساموئل و همدستش دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند و در این بازجویی‌ها بود که سرنخ‌هایی از دخالت آنها در قتل ۷ نفر و مجروح کردن ۱۷ ‌نفر دیگر به دست آمد، آنها همچنین در تعدادی از تیراندازی‌های بی‌هدف خود حیوانات را هدف قرار داده بودند.

با گذشت ۲ سال از جنایت‌ها، مرد جوان در دادگاه عالی« ماریکوپا کاونتی » در مقابل قضات دادگاه قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد اما در این جلسه دادگاه‌، وی تنها قتل ۲ زن را پذیرفت و گفت که بقیه جنایت‌ها را همدستش به تنهایی مرتکب شده است و او از آنها اطلاعی ندارد.

او در ادامه خطاب به قضات دادگاه گفت که حاضر است علیه همدستش شهادت بدهد.

در حالی که قرار است همدست ساموئل در ماه سپتامبر آینده محاکمه شود اظهارات این مرد و خصوصا شهادت او  علیه همدستش تاثیر بسیار زیادی در روشن شدن ماجرای جنایت‌های مرگبار و مخوف منطقه فونیکس دارد.

کد خبر 47920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز