مدیرکل امور عشایر خراسان‌ جنوبی از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در زیرکوه و نهبندان خبر داد و گفت: ۵۸۰ نقطه جغرافیایی عشایر با تانکر آبرسانی می‌شود.

آبرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین حسین‌پور اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی و پروژه‌های عملیاتی اداره‌ کل عشایر خراسان‌جنوبی از اعتبارات ملی، استانی و مالیات بر ارزش افزوده اجرایی می‌شود.

وی افزود: ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی و جذب ۳۰ درصدی این اداره کل در سال جاری اختصاص یافته است. این درحالی است که در۱۴ سال گذشته فقط ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی تخصیص یافته بود.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی از وجود ۱۳۰ پروژه ناتمام و ۱۲۰ پروژه در حال انجام این اداره کل در استان خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۵ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده مصوب شده است.

حسین‌پور ادامه داد: دو پروژه ملی حوزه عشایر در خراسان‌جنوبی در حال اجراست. پروژه آبرسانی ۸۵ کیلومتری منطقه عشایری زیرکوه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که با ساخت۷۰۰ متر مکعب منبع بتنی در ۳ نقطه جغرافیایی، ۸کیلومتر شبکه برق، خط انتقال آب و لوله‌کشی، امید است فاز دوم آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و حدود ۲۰ محله عشایری و ۶۲۰ خانوار جمعیت زیر پوشش از آب‌آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

وی از پیشرفت پروژه ملی آبرسانی خواجه مینجی‌کوه نهبندان خبر داد و اضافه کرد: این پروژه در ۱۴ محله عشایری با ۲۵۰ خانوار پوشش جمعیت انسانی و ۱۲ هزار راس دام در ۸۰ کیلومتر با اعتبار مصوب شده ۲۵ میلیارد تومان در حال اجراست که برای انجام ۲۲ کیلومتر فاز نخست آن ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ شرکت تعاونی و ۳ اتحادیه مرکزی عشایر در استان فعال هستند که از ابتدای سال ۴۰ هزار تن توزیع نهاده‌هایی از جمله کنسانتره، سبوس، کاه، یونجه و گاز مایع به هزار و ۱۹۰ خانواده عشایر را داشته‌اند.

حسین‌پور در مورد برنامه‌های بهبود معیشتی عشایر خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح زنجیره‌ای گوشت قرمز با اصلاح‌نژاد دام و طیور، ساخت و ترویج واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کوتاه و بلندمدت به منظور افزایش تولید گوشت قرمز از سال ۹۶ در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: ۴۲ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به عشایر متقاضی طرح زنجیره‌ای گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی در سال جاری پرداخت شده است. همچنین در ۹ ماه گذشته ۷هزار تن گوشت قرمز تولید شده که ۴۰۰ تن آن ناشی از طرح زنجیره‌ای گوشت قرمز بوده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی از آبرسانی به ۵۸۰ نقطه جغرافیایی عشایری در استان به وسیله تانکر خبر داد و  گفت: امسال ۶ تانکر آبرسانی و ۵ دستگاه خورد کمک‌دار از اعتبارات ملی خریداری شده که در خدمت‌رسانی به عشایر نقش بسزایی داشته است.

کد خبر 479123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha