مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در مدارس مورد استقبال جامعه دانش‌آموزی قرار گرفته و با موفقیت در حال اجراست.

طرح فصلی مدارس

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود رضایی‌زاده افزود: این طرح برای استعدادیابی و کمک به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی پایه‌های هشتم و نهم در شهرهای مختلف استان کرمان به طور سه‌جانبه در حال اجراست.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان به عنوان فناوران و سرمایه‌های آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرند، بنابراین طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در کرمان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش این استان از تابستان ۹۸ راه‌اندازی شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: نحوه اجرای این طرح بدین صورت است که ابتدا دانش‌آموزان مشتاق و خلاق از بین حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه هشتم و نهم مدارس استان و در شرایط سنجش یکسان انتخاب و  در ۳  روز در مدرسه فصلی خلاقیت شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: کارگاه‌هایی با محوریت مشاهده و ایده‌پردازی، تفکر واگرا، توفان ذهن و طراحی لوگو، ارتباط مؤثر، سنجش خلاقیت و حلقه کندوکاو، از مهمترین سرفصل‌های این مدارس است که به صورت گروهی به دانش‌آموزان ارائه خواهد می‌شود.

رضایی‌زاده افزود: با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان کرمان در همین راستا رویداد شتاب ایده‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته در کرمان در روزهای ۱۱ تا ۱۳ دی ماه جاری با حضور ۱۴۰ نفر از علاقه‌مندان حوزه استارتاپ‌ها در محل مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تگ برگزار شد.

وی گفت: این رویداد آموزشی و ترویجی با هدف حمایت آموزش و هدایت صاحبان ایده، نخبگان و علاقه‌مندان از سراسر استان و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی تگ، پارک علم و فناوری، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه شهید باهنر کرمان اجرا شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: این رویداد با حضور ۱۹ مربی از استان و خارج از استان و با تکیه بر توان مربیان بومی ابتدا با  ۲۷ ایده توسط شرکت‌کنندگان ارائه شد که از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده به منظور تیم‌سازی انتخاب و با کمک تسهیلگر رویداد و مربیان در ۳ روز مدل کسب و کار آنها تکمیل و آماده ارائه به داوران انجام شد.

 در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان در زمینه‌های آی‌تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

کد خبر 479055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha