ردپای خرس «مم بلوچی» به دنبال وقوع بارش‌ها که نوید دهنده حیات و سرزندگی است در ارتفاعات ایرندگان خاش سیستان و بلوچستان یافت شد.

خرس بلوچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه ارتفاعات رشته کوه بیرک از روزهای قبل پوشیده از برف بوده، شرایط برای حضور جاندارانی مانند خرس سیاه بلوچی فراهم شده است. یافت شدن آثاری از حیات خرس سیاه و دیگر حیوانات وحشی و با نشاط شدن طبیعت با رویش انواع گیاهان دارویی و خوراکی مانند قارچ و سبزی کوهی امید به آبادانی منطقه را برای مردم خاش زنده کرده است.

بخشدار ایرندگان خاش بیان کرد: با توجه به اینکه ارتفاعات بیرک محلی مناسب برای گردش و لذت بردن از طبیعت است، انتظار داریم گردشگران به طبیعت و حیات وحش احترام گذاشته و برای حیواناتی مانند خرس سیاه ایجاد مزاحمت نکنند تا از خشم حیوانات وحشی در امان باشند.

عنایت ایرندگانی افزود: ایرندگان و کوه بیرک از نقاط بکر و منحصربفرد گردشگری، تفریحی و سیاحتی در شهرستان خاش هستند.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع بارش‌های سنگین و سیلابی به منازل، کشاورزی، دام‌ها و زندگی مردم خسارت وارد شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های خدماتی در کنار خسارت وارد شدن به زندگی مردم جبران ناپذیر بوده و به حمایت‌های ملی نیاز داریم.

خرس سیاه بلوچی که به زبان محلی «مَم» گفته می‌شود از جمله‌ گونه‌های پراهمیت، کمیاب، در خطر انقراض و البته ناشناخته که در زیستگاه خود در مناطق کوهستانی جنوب شرقی ایران شامل استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ندرت دیده می‌شود.

کد خبر 479037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha