یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

بررسی مسیرهای دسترسی به مقصد پیش از هر سفری ضرورت دارد، برای رفتن به سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی کشور مسیرهای مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای را می‌توان امتحان کرد.

حمل و نقل

همشهری آنلاین: چنانچه به سفرهای هوایی علاقه‌مند هستید و این نوع سفر برایتان راحت‌تر است، می‌توانید فرودگاه بین‌المللی زاهدان را برای سفر به سیستان و بلوچستان انتخاب کنید. فرودگاه زاهدان به عنوان هشتمین فرودگاه بین‌المللی کشور و دارا بودن موقعیت ویژه‌ای که در شرق کشور از آن برخوردار است، اهمیت بسزایی در حمل و نقل و توسعه سیستان و بلوچستان دارد. همه روزه پروازهایی از تهران، مشهد، چابهار و شیراز به فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام می‌شود.  

فرودگاه کنارک

فرودگاه کنارک در چابهار فرودگاهی کوچک در شهرستانی با همین نام است که به دلیل فاصله نزدیک با بندر چابهار، پروازهای فراوانی از طریق آن انجام می‌شود. این فرودگاه در ۳۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد. خطوط پروازی از بندرعباس، تهران، زاهدان و مشهد به این فرودگاه وجود دارد.  

فرودگاه ایرانشهر

شهرستان ایرانشهر تا مرکز استان یعنی زاهدان ۳۴۵ کیلومتر مربع فاصله دارد. از کنارک در چابهار، زاهدان، کرمان، سیرجان و مهرآباد تهران می‌توان به فرودگاه ایرانشهر رفت.

فرودگاه زابل

فرودگاه زابل فرودگاهی داخلی است که در شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.  فرودگاه‌های تهران، ایرانشهر و مشهد به فرودگاه زابل پرواز دارند.  

سفر با قطار

اگر به سفر با قطارعلاقه‌مند هستید باید مسیرهای ریلی به سیستان و بلوچستان را دنبال کنید. راه آهن زاهدان نزدیک به یک قرن قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین خطوط ریلی ساخته شده در کشور است. سفر با قطار به زاهدان غیر از این‌که برای برخی امن‌ترین وسیله سفری است، اقتصادی‌تر نیز هست.   

سفر با خودروی شخصی

استفاده از خودوری شخصی هم مزایای خود را در سفر دارد، چنانچه با خودروی شخصی قصد سفر به سیستان و بلوچستان را دارید باید بدانید که این استان از شمال به استان خراسان جنوبی و کشور افغانستان، از شرق به کشورهای پاکستان و افغانستان، از جنوب به دریای عمان و از مغرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود می‌شود. باتوجه به مبدایی که درآن قرار دارید می‌توانید خود را از نزدیک‌ترین راه به این استان برسانید.

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر است. برای همین بسیاری از افراد تمایل به تهیه بلیط اتوبوس دارند. از بسیاری از پایانه‌های شهرهای مختلف مانند تهران، اصفهان، هشترود، زابل، یزد، مشهد مقدس، تربت جام، بجنورد، بیرجند، شیراز، کرمان، ایرانشهر، بندرعباس، گرگان، گنبدکاووس، آق قلا، آزادشهر می‌توان به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان رسید.   

کد خبر 478930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha