مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در حال حاضر اعزام به عتبات عالیات به صورت هوایی انجام می‌شود و زمانی که امنیت کامل مرزها برقرار شود، اعزام زمینی هم راه‌اندازی خواهد شد.

عتبات عالیات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سیدعلی میرقاسم‌پور اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای اعزام زمینی زائران آمادگی کامل دارد ولی هنوز شورای عالی امنیت ملی اجازه اعزام زمینی را نداده است.

میرقاسم‌پور گفت: گلستانی‌هایی که تصمیم به اعزام هوایی دارند می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه‌ای که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، به یکی از ۴۸ دفتر زیارتی و یا شرکت مرکزی خدمات زیارتی در استان مراجعه کنند.

وی توضیح داد: هزینه اعزام هم بسته به نوع پرواز، بین ۳ میلیون و ۷۰۰ تا ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بوده و اقامت هم یک هفته‌ای خواهد بود.

میرقاسم‌پور افزود: با اطلاع از اینکه پرواز به فرودگاه نجف انجام شده و زائران برای برگشت هم باید به همین فرودگاه مراجعه کنند باید توجه داشت که پرواز از ایران فقط از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد ثبت‌نام حج تمتع گفت: شرایط ثبت‌نام زائران فراهم شده و احتمالاً ثبت‌نام در بهمن ماه انجام می‌شود.

میرقاسم‌پور بیان کرد: مقدمه ثبت‌نام این است که زائران باید وارد سامانه رزرو حج تمتع شده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار گلستانی در این سامانه اطلاعات خود را به‌روز کرده و اولویت ثبت‌نام حج هم با کسانی خواهد بود که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

کد خبر 478905
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha