رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی برای پسران و دختران دانش‌آموز با موضوع آمادگی در برابر تهدیدات خبر داد.

کتاب درسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران با بیان این‌که قابلیت آمادگی زمانی مشخص است که تهدید به وجود آید و ما بتوانیم آن را به خوبی پاسخ دهیم، گفت: اگر لحظه‌ای از موضوع آمادگی غافل شویم، از دست خواهد رفت. در مدارس نیز باید همواره آمادگی وجود داشته باشد و این آمادگی بازتولید شود.

وی با اشاره به این‌که آمادگی به نزدیک یا دور شدن از تهدیدات ربطی ندارد و  مدارس باید تقویت شوند، اظهار کرد: آمادگی دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آنها آمادگی روحی است، یعنی از لحاظ روحی و ذهنی، دانش‌آموزان و مردم آماده باشند. یکی دیگر از بعدهای آمادگی، برنامه است، یعنی این‌که باید برای مقابله با حوادث مختلف برنامه داشته باشیم تا خسارات و تلفات کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که آمادگی جسمی بسیار مهم است به گونه‌ای که اگر افراد این آمادگی را نداشته باشند نمی‌توانند به خوبی از پس مشکلات برآیند، افزود: آمادگی زیر ساختی که هم آمادگی زیر ساختی مکانی و هم آمادگی زیر ساخت‌های ابزاری یا تجهیزاتی است، بسیار مهم است.

وی با اشاره به این‌که وقتی در مورد مفهوم مدارس آماده صحبت می‌کنیم باید همه ابعاد آمادگی در نظر گرفته شود، گفت: مفهوم آمادگی باید از سطوح دبستان تا بالاتر در مدارس مورد توجه قرار بگیرد و این مساله‌ای است که خیلی از کشورها به این مفهوم توجه کرده‌اند.

جلالی با بیان این‌که نسل آینده باید در برابر حوادث آماده باشند، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی هم مدیر و هم معلمان باید توجیه باشند که امید است در شهر تهران به صورت نمونه این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تهدیدات انسان‌ساخت تعدادی کتاب و جزوه تهیه شده که به صورت مطالب کمک‌آموزشی در  حال چاپ است، بیان کرد: دو جلد کتاب مخصوص دختران است که به آنها آموزش می‌دهد در شرایط حادثه و تهدید متناسب با قابلیت‌هایش چه کنند. همچنین ۴ جلد کتاب به صورت عمومی و برای پسران تهیه شده و یک جلد کتاب هم در مورد موضوعات پدافندی برای عموم مردم در مرحله چاپ است.

کد خبر 478894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha