رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد گفت: ۲۰ واحد رستوران غیرمجاز در کلانشهر مشهد شناسایی شد.

رستوران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن امیریان افزود: طبق ماده ۱۲ قانون نظام صنفی مسئولان هر واحد رستورانی در گام نخست فعالیت خود باید استعلام لازم را اخذ و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند که این واحدهای غیر مجاز این کار را نکرده‌اند یعنی به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز به فعالیت و ارائه خدمات به مردم اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همه این واحدهای غیر مجاز در مناطق حاشیه شهر مشهد مستقر هستند و فعالیت دارند که در هماهنگی با نهادهای متولی عملیات مهر و موم آنها انجام می‌گیرد. همچنین در هر منطقه شهری مشهد ۱۰ بازرس اتحادیه فعالیت دارند و از زمان آغاز فعالیت تا شناسایی و انجام مهر و موم هر واحد غیرمجاز حداکثر یک ماه فاصله است.

امیریان افزود: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای رستورانی به دلیل عرضه غذا و اهمیت رعایت مسایل بهداشتی و سلامتی در آن از حساسیت بالایی برخوردار است بنابراین رصد و کنترل فعالیت واحدها در این بخش با توجه فوق‌العاده‌ای انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد بیان کرد: ۸۵۰ واحد رستورانی مجاز در کلانشهر مشهد که زیر پوشش این اتحادیه هستند، فعالیت دارند. علاوه بر این ۲۵۰ واحد دیگر که تمامی مراحل فعالیت خود را طی کرده‌ و استعلام‌ها را هم گرفته‌اند و هم اکنون معطل دریافت مجوز بهداشت و پارکینگ هستند.

او اضافه کرد: به طور میانگین هر یک از ۸۵۰ واحد دارای پروانه فعالیت زیر پوشش اتحادیه روزانه ۱۰۰ مشتری دارند که رقم خوب و قابل قبولی محسوب می‌شود.

کد خبر 478893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha