معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته در جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده که در همین مورد دولت با همه توان برای بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت‌دیده از سیلاب تلاش می‌کند.

خسارت سیلاب جنوب کرمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی اظهار کرد: در بازدید از محورهای خسارت دیده و تخریب‌شده ناشی از سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مشخص شد که بیش از یکهزار و ۸۶۰ کیلومتر از محورهای خاکی خسارت‌دیده است که با توجه به حجم خسارت‌ها احتمال افزایش این ارقام وجود دارد.

وی افزود: کار بازسازی و ترمیم اصولی محورهای خسارت دیده از سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به زودی تمام می‌شود.

مقبلی گفت: با توجه به اینکه ریزش شدید باران موجب تخریب زیرساخت‌های راه در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شده است، با حضور عوامل راهداری در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی بازگشایی شده و در برخی نقاط هم به دلیل بالا بودن حجم سیلاب کار مرمت موقت به زودی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت به حوزه راه‌ها در محور شریانی رودبار جنوب و ایرانشهر به ابنیه فنی وارد شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در این محور ۱۸ دستگاه آب‌نما به کلی تخریب و به ۱۳۰دستگاه ابنیه خسارت وارد شده است.

 وی ادامه داد: طبق برآورد اولیه، میزان خسارت به ابنیه‌ها ۳۰ تا ۳۷ میلیارد تومان بوده ولی به دلیل اینکه هنوز در برخی از راه‌ها و ابنیه‌ها آب فروکش نکرده، میزان تخریب این نقاط هم باید به رقم خسارت اضافه شود.

مقبلی اظهار کرد: در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های راهداری موجود در جنوب کرمان، مسیرهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده به صورت موقت ترمیم، بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی گفت: با جدیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان فهرست و محل تخریب‌های سیلاب جمع‌بندی شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیگیری سازمان راهداری کشور به زودی تامین اعتبار لازم برای بازسازی اصولی و فنی محورهای خسارت‌دیده انجام خواهد شد و پس از آن با انتخاب پیمانکار کار بازسازی محورها آغاز می‌شود.

جنوب استان کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از ۷ شهرستان تشکیل شده که یک‌سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 478868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha