عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است، گفت: کیفیت سبزیجات مصرفی هم در پایتخت نگران‌کننده نیست.

ناهيد خداكرمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ناهید خداکرمی درباره کیفیت سبزیجات و میوه‌های پایتخت اظهار داشت: وضعیت همه سبزیجات و میوه‌هایی که وارد پایتخت می‌شود تا مورد مصرف قرار گیرد، مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود سبزی‌های کشت‌شده در جنوب تهران مطلوب نیست، مستندی درباره آن وجود ندارد و وضعیت نگران‌کننده نیست.

خداکرمی ادامه داد:‌ طی ۶ سال گذشته تاکنون سلامت همه میوه‌ها و سبزیجات عرضه‌شده در میادین تره‌بار پایتخت رصد و بررسی می‌شود. در حالی که ما وظیفه‌ای در این زمینه نداریم و فقط دریافت و فروش محصولات به عهده شهرداری است.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: کیفیت سبزی‌ها و میوه‌هایی که در تهران عرضه می‌شود، استاندارد مناسبی دارد و تنها در برخی بررسی‌ها مشخص شده که سیب‌زمینی‌ها نیتریت بیشتری دارند که البته این مسأله جای نگرانی ندارد و تقریبا با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

خداکرمی در مورد کیفیت آب تهران هم گفت: آب شرب پایتخت مطلوب و سالم است و البته در برخی مناطق آب نیتریت بیشتری دارد که شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داده است.

او تاکید کرد: آب تهران، یکی از مطلوب‌ترین آب‌های شرب جهان محسوب می‌شود. در حالی که آب شرب بسیاری از پایتخت‌ها اصلا قابل شرب نیست.

کد خبر 478856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha