دوازدهمین حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران شامگاه جمعه ۲۷ دی ۹۸ در هتل پارسیان آزادی با ارائه ۱۱۸ اثر برگزار شد و با فروش ۳۱.۷ میلیارد تومانی ۱۱۵ اثر به پایان رسید.

حسين پاكدل در حراج تهران

به گزارش همشهری آنلاین، رقم تقریبی ۳۲ میلیارد تومان برای حراج تهران در دوره دوازدهم در حالی رقم خورد که در دوره دهم (ویژه هنر معاصر ایران) رکورد ۳۴ میلیارد تومان به ثبت رسیده بود. حسین زنده‌رودی با چهار اثر پرکارترین هنرمند بود و هفت اثر بالای یک میلیارد تومان به ثبت رسید. گران‌ترین اثر «قوس آبی نیلگون» زنده‌رودی با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و طبیعت بی‌جان منوچهر یکتایی با ۱.۹ میلیارد تومان و «خوابم یا بیدارم» فرهاد مشیری با ۱.۶ میلیارد تومان پس از آن قرار گرفتند.

مجسمه‌ای از ژازه تباتبایی و توپ آیینه‌ای اثر منیر فرمانفرماییان هر دو به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خوردند و اثر فرامرز پیلارام و مجسمه پرویز تناولی از مجموعه هیچ روی صندلی هم هر دو به قیمت یک میلیارد تومان فروخته شدند. «تابستان، زمستان از مجموعه مغربی‌ها» اثر آیدین آغداشلو، مجسمه «دگردیسی» امیرمسعود اخوان‌جم و تابلو «وجد براق از مجموعه معراج» اثر شهریار احمدی هر کدام ۸۵۰ میلیون تومان چکش خوردند.

منصور قندریز، پویا آریانپور، رضا درخشانی، مارکو گریگوریان، نصرالله افجه‌ای، بهروز دارش، واحد خاکدان، پرویز کلانتری، فریده لاشایی، بهمن دادخواه، رکنی حائری‌زاده، عباس کیارستمی، صادق تبریزی، پروانه اعتمادی، قاسم حاجی‌زاده، محمدحسین عماد و محمود زنده‌رودی هم از دیگر هنرمندانی بودند که آثارشان در حراج تهران به فروش رسید.

رضا کیانیان که همراه حسین پاکدل اجرای این دوره حراج تهران را بر عهده داشت، عکس «دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود» را ارائه داده بود که ۶۵ میلیون تومان چکش خورد و سه اثر از منصوره حسینی، فرامرز پیلارام و خسرو حسن‌زاده هم در این حراج به فروش نرفت.

تابلوی بدون نام حسن روح‌الامین از مجموعه «عصیان» که با قیمت پایه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان پا به دوازدهمین حراج تهران گذاشته بود، ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد تا گران‌ترین اثر مذهبی ارائه‌شده در این حراج هنری لقب بگیرد.

کد خبر 478786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha