عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراسم تشییع شهید سلیمانی یک رفراندوم واقعی از باورها و جوهرهای مردم بود.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز در گرامیداشت شهدای محله اتابک تهران در مسجد «الزهرا» این محله سخنانی ایراد کرد. بخش‌هایی از اظهارات او به نقل از فارس به شرح زیر است:

* امروز وقتی به شهید سلیمانی به عنوان نماد نگاه می کنیم؛ این نماد یک قبل و یک آینده دارد. ما به گذشته او که همانا گذشته انقلاب اسلامی است افتخار می کنیم. همانطور که رهبری فرمودند شهید سلیمانی تربیت شده مکتب خمینی است. انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد.

* شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبود بلکه در مسائل سیاسی و مذاکره با دشمن هم متبحر بود و آنها را تحت تاثیر قرار می داد یعنی هم حرف می زد و هم ارتباط برقرار می کرد و هم می جنگید.

* امروز حتما سختی ها و مشکلات جدی را در کشور داریم، مخصوصاً در حوزه مسائل اقتصادی ؛ ناکار آمدی های اشباع شده بی برنامگی، در بخشی از موضوعات فشار سختی را بر مردم ما هست اما من به عنوان یک خدمتگزار خدمت شما عرض می کنم و با باور می گویم ما در یک برنامه پنج ساله قادریم کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم، در این تردید نکنید، این امکان پذیر است،این را با همین شرایط سخت و تحریم ها می گویم، من جزو کسانی نیستم که می گویند تحریم کاغذ پاره است، نه ؛تحریم به اقتصاد اثر دارد، و بر این باور دارم تحریم دوران ما از تحریم دوران دفاع مقدس هم سخت تر است.

* کارشناسی شده می گویم اثرات تحریم بر اقتصاد ما 30 درصد و اثرات کم کاری و بی تدبیری و حاشیه هایی که هست 70 درصد است، ما در این کشور سال هایی را داشتیم که در آمد کشور 110 میلیارد در سال بوده و سال هایی را گذراندیم که در آمد کشور 25 میلیارد دلار بوده است که فاصله آن نسبت به هم چهار سال بوده اما شما ببینید در اقتصاد هیچ تفاوتی ندید پس مشکل ما پول نیست، مشکل ما ناکار آمدی ندانم کاری و سیاست زدگی است.

* مشکل ما این است که از باورهای انقلاب دست بر می داریم و امورات را به مردم نمی دهیم، اگر همین کار سردار سلیمانی را قرار بود به دست سیستم های دولتی انجام شود محال بود اما وقتی مردم می ایستند این کار انجام می شود، مردم را از اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی حذف می کنیم و مردم را در حوزه سیاسی مقطعی و در زمان انتخابات نگاه می کنیم و بعدش معلوم نیست چه می شود، حواسمان باشد امام ما گفت انقلاب ما انقلاب مستضعفان و پابرهنگان است انقلاب لحظه ای از اینها نباید غفلت کند. 

کد خبر 478643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین TR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    11 15
    آقای محمدباقر قالیباف عشق به سردار سلیمانی را به حساب رفراندوم نگذارید. چه بسا افرادی در بین تشییع کنندگان بودند که نظراتشان با نظام فرق میکرد. تشییع جنازه سردار آسمانی ایران نشانه وحدت ملی مردم ایران با هر گرایشی بود. مردم ایران همیشه نشان داده اند که با هر نوع گرایش سیاسی و هر نوع گرایش فکری در مقابل دشمن مشترک ایران ایستادگی میکنند. آقای قالیباف هم خواهشا سوء استفاده نکند.
  • هم وطن IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    20 16
    قالیباف دفعه قبل چه کردی که دوباره آمدی،
    • Ali US ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      7 4
      مثل تو گرایش فکریت فرق میکنه مطمعنم که تو نرفتی
  • سید حسن نصرالله IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    17 14
    درود بر سردار،به امید تحول بنفع مستضعفان و جبهه انقلاب. انشالله
  • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    20 14
    خدا به داد مردم برسه فقط مونده بود یه ... قلدر که تو شهرداری هر کاری کرده الان سودای قدرت بیشتری داره دید مروم بهش رای نمیدن برا ریاست جمهوری از یه راه دیگه وارد شد
  • تقی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    17 15
    واقعا من تعجب میکنم این اقا حتما باید در لباس ریاست جمهوری یا مجلس باشه تا کاری انجام بده ،
  • فیض اله خوش نژاد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    17 10
    جناب سردار قاليباف ما عمل میخواهیم. بهانه بدرد مردم نمیخورد. روحانی هم حرفهای زیادی زده بود. حتی بهتر از شما. اما دیدید که چی گفت.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    11 4
    درود بر سردار قالیباف
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    11 4
    آقای قالیباف شما با آمدنتون میتوانید به ایران عزیز کمک کنید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    8 9
    از شهرداری چه خبر سردار
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 3
    سردار از زمینهایی که تو شهرداری بذل وبخشش نمودی چه خبر
  • مجتبی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 1
    ای کاش همشهری عزیز به جای انتقاد برنامه تان می‌گفتید شما فقط حمله میکنید و از مشکلات اساسی صحبت نمیکنید مردم یک فرد شجاع برای رییس جمهوری میخام آقای روحانی چوب ترسش را میخورد بس
  • ناشناس. IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 2
    آقای قالیباف،املاک نجومی واستخدامهای بی رویه حرف بزنید
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    قالیباف مدیر جهادی