یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی عراقی اعلام کردند که 42 دانشجو توسط نیروهای القاعده در موصل عراق ربوده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ماجد حمید خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه، یکشنبه (18 فروردین) در گزارشی در این باره افزود: نیروهای امنیتی در این‌باره یادآور شدند که پیش از این القاعده بیانیه‌هایی منتشر کرده بود که در آنها برخی رشته‌های تحصیلی موجود در برخی از دانشگاهها به ویژه رشته حقوق را تحریم کرده بودند وهمچنین برخی از استادان دانشگاهها را مورد تهدید قرار داده بودند.

حمید درباره هویت افراد مسلح عامل این عملیات گفت: اطلاعات موجود حاکی از این است که روستایی که دانشجویان در نزدیکی آن ربوده شدند و مناطق اطراف آن تحت تسلط گروه القاعده قرار دارد.

خبرنگار العربیه در تشریح عملیات ربودن ‪ ۴۲‬دانشجو در موصل گفت : افراد مسلح امروز(یکشنبه ) دو دستگاه اتوبوس را در روستایی در جنوب موصل متوقف کردند که یکی از این اتوبوسها موفق شد فرار کند، اما اتوبوس دیگر همچنان متوقف ماند و ‪ ۴۲‬دانشجو که سرنشین آن بودند ربوده شدند.

حمید افزود: دو دستگاه اتوبوس امروز در حال انتقال تعدادی از دانشجویان دانشگاه موصل از منطقه الدیاره در فاصله ‪۵۰‬کیلومتری جنوب موصل به دانشگاه بودند که افراد مسلحی که لباس نیروهای امنیتی عراق را بر تن داشتند، در منطقه الجرمه آنان را متوقف کردند و هنگامی که سرگرم پیاده کردن تعدادی از دانشجویان اتوبوس اول بودند، اتوبوس دیگر از این فرصت استفاده و فرار کرد.

وی گفت: نیروهای امنیتی عراق اکنون سرگرم اعزام نیرو به این منطقه هستند تا افراد مسلح عامل این عملیات را تحت محاصره در آورند.

کد خبر 47864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز