پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

منطقه کاجو در بلوچستان به دلیل سیل اخیر دچار مشکلات فراوانی شده و راه دسترسی به ۴۰ آبادی آن هموار نیست

سيل

به گزارش همشهری آنلاین، کاجو با کوه‌های بلند و تیزش عملا صعب العبور بوده و  جاده‌ای ندارد؛ ساکنان ۴۰پارچه آبادی منطقه کاجو از مسیر رودخانه‌ای تردد می‌کنند که در هنگام بارندگی و سیلاب عملا تردد ناممکن می‌شود و ارتباط مردم با مرکز شهرستان کاملا قطع می‌شود.

بارندگی‌های اخیر، سیلابی خطرناک در مناطق مختلف بلوچستان به وجود آورده، از بنت گرفته تا زرآباد و از دشتیاری تا کاجو. عمده سیل در مناطق حاشیه رودخانه کاجو بوده است که از بالادست رودخانه کاجو تا دشتیاری که حاشیه رود کاجو است، امتداد دارد.

 در منطقه کاجو با شروع بارندگی‌ها برق و خطوط تلفن قطع شد و با جاری شدن سیل راه ارتباطی هم قطع شده و عملا بعد از گذشت چندین روز خبری از ۴۰ پارچه آبادی منطقه در دست نیست.  صبح امروز، پنجشنبه ۲۶ دی، بخشدار قصرقند به همراه چند تن از مردمی محلی پیاده از مسیر متسنگ به یک آبادی به نام هواران سر زدند که به گفته مردم محلی یک نفر فوتی بر اثر سیلاب داشته و از  وضعیت مابقی مردم منطقه اطلاعاتی در دست نیست.

با سرد شدن هوا و ریزش برف‌های شبانگاهی در ارتفاعات کاجو و نبود برق و لوازم گرمایشی و نیز نداشتن ارتباط با مناطق و تهیه مواد غذایی معلوم نیست چه مشکلاتی در انتظار آنان است.

امید مردم منطقه این است که خیرین و هلال احمر و مسئولین شهر با اعزام بالگرد به منطقه و کمک رسانی، به داد مردم این منطقه برسند.

 کاجو به دلیل دوری و پرت بودن هیچ صدایی نداشته هست و هیچ انعکاسی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این نشده است اما نباید آنها را فراموش کرد. آستین ها را بالا بزنیم.

  • عکس مربوط به سیل اخیر است اما از منطقه کاجو نیست
کد خبر 478613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha